خبرگزاری کار ایران

به دستور سهامداران اصلی کارخانه انجام گرفت:

اخراج حداقل ۲۰ کارگر کاشی گیلانا در سی و هفتمین روز اعتراض صنفی

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۸۹

«مدیر مالی کاشی گیلانا صبح امروز(پنج شنبه ۱ آبان) در سی و هفتمین روز از آغاز اعتراض صنفی کارگران حداقل ۲۰ کارگر قراردادی را به دستور سهامداران اصلی اخراج کرد.»

مدیر مالی کاشی گیلانا صبح امروز(پنج شنبه ۱ آبان) در سی و هفتمین روز از آغاز اعتراض صنفی کارگران حداقل ۲۰ کارگر قراردادی را به دستور سهامداران اصلی اخراج کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر مالی کاشی گیلانا به تصمیم سهام داران اصلی حداقل ۲۰ کارگر قرار دادی این واحد تولیدی که تیر ماه امسال توسط کارفرمای جدید(آقای بصیری) جذب شده بودند را به دلیل داشتن بار مالی اخراج کرد.

بر اساس این گزارش، کارفرمای جدید کارخانه کاشی گیلانا بعد از آغاز به کار مجدد کارخانه(از ۱۰ خرداد) بعد از ۸ ماه تعطیلی، ۳۵ کارگر را برای جبران نیروی کار استخدام کرد که در ‌‌‌نهایت حدود ۲۰ کارگر تا به امروز در این کارخانه باقی مانده‌اند و مابقی خود خواسته به دلایل مختلفی همانند تعویق حقوق حاضر به ادامه همکاری نبودند.

به گفته این منبع خبری، یکی از دلایل کاهش نیروی کار در کارخانه کاشی گیلانا بازنشسته شدن حدود ۸۰ کارگر رسمی این کارخانه بوده است که قرار بود این نیروهای قرار دادی تا حدود جایگزین نیروهای بازنشسته باشند.

به ادعای این منبع خبری در کارخانه کاشی گیلانا، هیچکدام از کارگران قرار دادی قرار داد کار و بیمه ندارند و تا به امروز بجز دریافت مبلغی ناچیز(حدود ۱۶۰ هزار تومان) آنهم به صورت علی الحساب مابقی حقوق خود را از کارفرما طلب دارند.

بنابر این گزارش، سهام داران کارخانه بعد از اخراج این تعداد کارگر قراردادی گفته‌اند با وجود آنکه این کارگران فاقد قرارداد و بیمه هستند اما باید همه مطالبات خود را از کارفرمای جدید کارخانه آقای «بصیری» دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، کارگران با وجود تعطیلی اداره کار در روز‌های پنجشنبه قرار است روز شنبه با مراجعه به اداره کار رودبار واقع در منجیل برای دریافت مطالبات معوقه و بازگشت به کار خود طرح شکایت کنند.

گفتنی است ۱۶۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا به دلیل عدم دریافت بیش از ۱۶ ماه حقوق معوقه با محاسبه امروز پنجشنبه یکم آبان ماه ۳۷ روز است که دست از کار کشیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز