خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در گفتگو با ایلنا:

قاچاق مواد غذایی هدایت شده است / آمار واردات قانونی کمتر از واردات غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۸۰

در صورتی که این نوع واردات ادامه داشته باشد نه تنها دولت به حقوق قانونی خود دست پیدا نمی‌کند بلکه مصرف کنندگان هم نمی‌توانند انتخاب درستی داشته باشند و هر دو متضرر می‌شوند.

رییس انجمن واردکنندگان موادغذایی و آشامیدنی گفت: قاچاق مواد غذایی هدایت شده است و آمار واردات قانونی کمتر از واردات غیر قانونی است.

علیرضا مناقبی، رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی در خصوص قاچاق مواد غذایی و آشامیدنی در بازار وجود دارد یا خیر؟، اظهار داشت: زمانی که به وفور این نوع از کالا‌ها در سطح جامعه و در سوپرمارکت ها وجود دارد اسم آن دیگر قاچاق نیست بلکه این کالا‌ها به صورت هدایت شده از مسیری غیر از مسیر قانونی وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: قاچاق به کالایی گفته می‌شود که به سختی پیدا می‌شود و مصرف کننده آن را با قیمت گزافی تهیه می‌کند.

رییس انجمن واردکنندگان موادغذایی و آشامیدنی ادامه داد: در حال حاضر اکثر اقلام از گوشی موبایل تا خودرو، مواد غذایی و مواد آرایشی در سطح کشور به صورت قاچاق وارد شده و رییس پلیس کشور هم این موضوع را در رسانه ملی اعلام کرده است و به اعتقاد بنده این موضوع دیگر قاچاق نیست.

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی تصریح کرد: در صورتی که این نوع واردات ادامه داشته باشد نه تنها دولت به حقوق قانونی خود دست پیدا نمی‌کند بلکه مصرف کنندگان هم نمی‌توانند انتخاب درستی داشته باشند و هر دو متضرر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز