خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی مصرف محلی ایران در گفتگو با ایلنا:

ماده ۷۶ قانون اصلاح بخش تعاون ربطی به برگزاری انتخابات ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۹۶

این قانون در ماه اردیبهشت ابلاغ شد اگرآن‌ها حسن نیت داشتند در‌‌ همان زمان آن را اعلام می‌کردند تا فرصت مناسب برای تطبیق اساسنامه با قانون وجود داشته باشد، نه اینکه درست در زمانی نزدیک به برگزاری در انتخابات آن را مطرح کنند تا موجب تاخیر غیر قانونی شوند.

ابراهیم تهرانی در رابطه با تاخیری که در انتخابات اتاق تعاون رخ داده است، گفت: طبق قانون این انتخابات باید در تاریخ ۶/۲۳ برگزار می‌شد، و از دو ماه قبل هم تدارکات لازم اندیشیده می‌شد؛ اما این اتفاق نیفتاده است تا تخلفات همچون گذشته ادامه یابد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی مصرف محلی ایران در گفتگو با ایلنا، اظهار کرد: آگهی مجمع در اواسط ماه مهر منتشر شد که در آن به برگزاری انتخابات در تاریخ ۸/۱اشاره شد، پس از آن ۴۳ نفر برای شرکت در این انتخابات کاندید شدند که متاسفانه دو روز بعد از ارسال لیست به انجمن مرکزی نظارت، آگهی دیگری به روزنامه در جهت لغو آگهی قبلی داده شد.

وی با تاکید بر اینکه هیات ریسه اتاق تعاون با مطرح کردن بحثتطبیق اساسنامه مطابق قانون در زمان نامناسب موجب تاخیر در انتخابات شدند، افزود: این قانون در ماه اردیبهشت ابلاغ شد اگرآن‌ها حسن نیت داشتند در‌‌ همان زمان ان را اعلام می‌کردند تا فرصت مناسب برای تطبیق اساسنامه با قانون وجود داشته باشد، نه اینکه درست در زمانی نزدیک به برگزاری در انتخابات آن را مطرح کنند تا موجب تاخیر غیر قانونی شوند.

تهرانی گفت: ماده ۷۶ قانون اصلاح بخش تعاون می‌گوید که تعاونی‌ها اگر اساس نامه را ظرف ۳ ماه تطبیق ندهند تعاونی شناخته نشده و از مزایای شرکت‌های تعاونی محروم می‌شوند، نکته این است که تاکید بر روی مزایا است، این مساله ربطی به انتخابات ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی مصرف محلی ایران افزود: در این فاصله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کمیسون اصل ۴۴ که مشغول تهیه پیش نویس این قانون بوده است سوال می‌پرسد که این کمیسیون در پاسخ تاکید کرد که ماده ۷۶ ربطی به اتاق ندارد و مانعی برای برگزاری انتخابات نیست.

وی در پایان گفت: تخلفاتی که در زمان برگزاری انتخابات اتاق تعاون در سال ۹۰ریشه دوانیده است هم اکنون رشد زیادی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز