خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

توقف طرح سدسازی در حوزه رود کرخه

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۶۶

شرایط تغییر اقلیم و خشکسالی موجب شد عملا تعدادی از طرح‌های در حوزه کرخه از دستور کار خارج کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: طرح‌های سدسازی در حوزه رود کرخه بدلیل مصارف بالادست و کم شدن روان آب متوقف شد.

محمدرضا رضازاده، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای توقف پروژه‌های سدسازی داریم یا خیر؟، گفت: در حوزه کرخه که یک سری طرح‌های در دست مطالعه داشتیم بدلیل مصارفی که در بالادست ایجاد شده بود و میزان روان آب کم شده اقدام به توقف ادامه طرح‌ها کرده‌ایم.

وی افزود: شرایط تغییر اقلیم و خشکسالی موجب شد عملا تعدادی از طرح‌های در حوزه کرخه از دستور کار خارج کنیم.

یادآور می‌شود؛ وزیر نیرو پیش‌تر اعلام کرده بود در پروژه‌های سدسازی که از سال‌های گذشته آغاز شده بود بازنگری خواهد شد.

حمید چیت چیان گفته بود: درباره سدهای جدید که از زمان دولت سابق ساخت آن‌ها آغاز شده بود و یا مورد برنامه ریزی قرار گرفت، به نظر می‌رسد مطالعات کافی در مورد برخی از سدهای که ساخت آن‌ها شروع شده، صورت نگرفته بود.

وی خاطرنشان کرده بود: در مورد برخی سد‌ها، مطالعات به نحوی بود که بر اساس میزان آورد ۵۰ سال گذشته محاسبه شده بود اما هم اکنون تغییرات اقلیمی را داریم و میزان و الگوی بارش نیز تغییر پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز