خبرگزاری کار ایران

نوبخت پایانی:

نمی‌خواهیم شرکت‌های سهام عدالت را دولتی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۲۸

ما با طرف مقابل اختلافات جدی داریم که در بسیاری از بخش‌ها به توافق رسیده‌ایم و در سایر بخش‌ها نیز در حال مذاکره هستیم. منطق جمهوری اسلامی مستدل و روشن است و امیدواریم با نشان دادن این منطق به ۱ + ۵ بتوانیم به توافق جامع برسیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نمی‌خواهیم شرکت‌های سهام عدالت را دولتی کنیم، ‌ گفت: ‌ما معتقدیم که نوع مدیریت باید به گونه‌ای باشدکه جهت افزایش بهره ‌وری اقدام شود و قطعا دولت برای بهبود مدیریت این شرکت‌ها اقداماتی را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درمورد افزایش قیمت برخی از اقلام علیرغم کاهش تورم گفت: درست است که نرخ تورم پایین آمده اما افزایش قیمت نیز داشته‌ایم. من می‌توانم قیمت ۲۱ قلم کالا در شهریور سال‌های ۹۱،۹۲ و ۹۳ به شما بگویم. در این صورت می‌توانیم رشد قیمت‌ها را نسبت به هر سال مقایسه کنیم و متوجه شویم که افزایش قیمت در سال ۹۳ با شیب کندتری همراه بوده است.

نوبخت به اختلافات ایران با طرف‌های مذاکره هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: ما با طرف مقابل اختلافات جدی داریم که در بسیاری از بخش‌ها به توافق رسیده‌ایم و در سایر بخش‌ها نیز در حال مذاکره هستیم. منطق جمهوری اسلامی مستدل و روشن است و امیدواریم با نشان دادن این منطق به ۱ + ۵ بتوانیم به توافق جامع برسیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که دولت در مورد پیشنهاد تاسیس دانشگاهی به زبان انگلیسی چقدر مصر است گفت: وزارت علوم تاسیس دانشگاه به زبان انگلیسی را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی نرخ تورم در حدود ۲۵ درصد گفت: علیرغم این پیش بینی این رقم به ۲۰.۶ درصد رسیده که این رقم را صندوق بین المللی پول نیز تایید کرده است.

نوبخت در مورد اظهارات رئیس جمهور پیرامون پدیده پایان‌نامه فروشی و اینکه چه دستگاهی متولی برخورد با این مسئله است گفت: وزارت علوم و دستگاه‌های اطلاعاتی مراقبت می‌کنند متاسفانه به جای توجه نیاز به بازار کار، صرفا نیاز اجتماعی گرفتن مدرک تحصیلی در برخی موارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت در مورد افزایش رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه آزاد نیز گفت: وزارت علوم و شورای گسترش این وزارتخانه رشته‌های جدید را تصویب می کنند و بدون تصویب این شورا اگر اقدامی صورت گیرد تخلف است و از آن جلوگیری خواهد شد.

نوبخت به اتفاقات اخیر منطقه سراوان نیز اشاره کرد وگفت: متاسفانه هر از گاهی به دلیل عدم کنترل مرزها توسط همسایگان اشرار وارد این منطقه می‌شوند و اقدامات تخریبی انجام می‌دهند. ما همیشه به کشورهای همسایه تذکراتی را داده‌ایم تا مرزها را کنترل کنند. در همین راستا وزیر کشور و وزیر اطلاعات نیز به هیات وزیران گزارش دادند که برخی از این گزارشات در رسانه‌ها نیز منتشر شد.

وی در مورد تغییر مدیریت شرکت‌های مرتبط با سهام عدالت گفت: ما معتقدیم که نوع مدیریت باید به گونه‌ای باشدکه جهت افزایش بهره ‌وری اقدام شود. ما نمی‌خواهیم این شرکت‌ها را دولتی کنیم اما قطعا دولت برای بهبود مدیریت این شرکت‌ها اقداماتی را انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت در مورد گزارش مربوط به مبارزه با فساد از سوی دولت گفت: در این رابطه هر سه قوه مشارکت دارند و جلسات مستمری توسط معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود و اقدامات صورت گرفته گزارش می‌گردد. همکاری مشترک قوا در این رابطه برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی است.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به دغدغه تشکیل نهادهای قرآنی گفت آیا نیاز نیست که وزارتی مربوط به قرآن وعترت در دولت تشکیل شود که نوبخت پاسخ داد: معاونت عترت و قرآن در وزارت ارشاد تشکیل شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای این کار اختصاص پیداکرده است. این نشان می‌دهد که دولت با همه محدودیت‌ها نسبت به مسئله قرآن و عترت فعال است اما اینکه برای این کمک بخواهد بلافاصله وزارت‌خانه ای تشکیل دهد درست نیست هر چه مسائل قرآنی با نهادهای غیر دولتی و مردمی باشد بهتر است.

وی افزود: دو مجموعه از نهادهای دولتی وغیر دولتی از اعتبارات بخش فرهنگ استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی از اعتبارات ما به بخش‌های غیر دولتی داده می‌شود. دغدغه ها حاکی از این است که وضعیت فرهنگی کشور مقبول نیست. در این راستا نهادهای غیر دولتی نیز باید پاسخگو با شند. قطعا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در این راستا از آنها پاسخ می‌خواهد و اگر پاسخ مثبتی نداشته باشند در بودجه ۹۴ اعتبارات آنها به نهادهای دیگری داده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز