خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

امیدواریم مبارزه‌ علیه تروریسم در منطقه جدی باشد / فرانسه آمادگی حرکت مثبت‌تر را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۹۹

ایران به عنوان یک کشور مقتدر و دارای امنیت و آرامش کامل یکی از بانفوذترین کشورهای منطقه است که می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکل تروریسم در منطقه داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من از دیدار با آقای دوویلپن و صحبت‌ها اینطور فهمیدم که حداقل فرانسه این آمادگی را دارد که مثبت‌تر حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان دیدار خود با دومینیک دوویلپن وزیر خارجه سابق فرانسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران از جاسوسی و لو رفتن اطلاعات هسته‌ای خود که منجر به شهادت دانشمندان هسته‌ای شده است، ابراز نگرانی کرده است و اینکه مذاکرات در این زمان به نقطه حساسی رسیده است، ارزیابی شما از این دو موضوع چیست، گفت: من با دومینیک دوویلپن وزیرخارجه سابق فرانسه در این دیدار درباره موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات هسته‌ای بحثکردیم.

وی ادامه داد: موضع ما روشن است و همان موضوعی است که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند؛ ما از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز عقب‌نشینی نخواهیم کرد، بلکه بر آن تاکید و پافشاری خواهیم داشت.

ولایتی بیان کرد: این همان موضعی است که رئیس جمهور نیز در سفر نیویورک در سخنرانی مجمع عمومی بر آن تاکید داشتند.

وی با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر سابق فرانسه گفت: من از این دیدار و صحبت‌ها اینطور فهمیدم که حداقل فرانسه این آمادگی را دارد که مثبت‌تر حرکت کند.

وی گفت: ما راجع‌ به مسائل منطقه‌ای نیز در این دیدار در ارتباط با تروریسم صحبت کردیم. ما تروریسم در منطقه را محصول کمک‌های بعضی از کشورهای منطقه و کشورهای غربی می‌دانیم که اکنون بلای جان خودشان شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت وزیر خارجه سابق فرانسه که گفته بود ایران یکی از بانفوذترین کشورهای منطقه است، بیان کرد: ایران به عنوان یک کشور مقتدر و دارای امنیت و آرامش کامل یکی از بانفوذترین کشورهای منطقه است که می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکل تروریسم در منطقه داشته باشد.

ولایتی گفت: امروز کسانی در منطقه هستند که هنوز از گذشته پند نگرفته‌اند و همچنان به تروریست‌ها کمک می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران روابط طولانی با عراق سوریه و لبنان داشته است و بر این اساس و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کمک‌های خود به آن دولت‌ها ادامه خواهد داد.

ولایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این کمک‌ها را جزو وظایف خود می‌داند و امیدوار است مبارزه‌ای که علیه تروریسم در منطقه آغاز شده است، جدی باشد.

ولایتی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به برداشته شدن برخی از تحریم‌های ایران از سوی انگلیس فکر می‌کنید این امر چه تاثیری در اتحادیه اروپا خواهد داشت یا به نظر شما این روند ادامه دارد، بیان کرد: اینکه برخی از کارها از سوی برخی از محافل مثل دادگاهی در اروپا که حکم به آزادسازی برخی کمپانی‌های ایرانی و افراد داده است، نشان‌دهنده این است که ایران دارای حقانیت است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که سال‌ها عادت کرده است که تحریم‌های یک جانبه را تحمل کند. کسانی که می‌خواهند ایران از موضع خود عقب‌نشینی کند، بدانند که ایران از موضع اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ولایتی گفت: امروز طرف مقابل ما به این نتیجه رسیده است که امتیاز داشتن روابط خوب با ایران را از دست داده و از آن محروم شده است و آنهایی که تحریم کردند، خودشان ضرر کردند و کشورهای مختلف اروپایی به کشور ما سفر می‌کنند و این نشان می‌دهد که ایران به عنوان کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در سطح بین‌المللی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز