خبرگزاری کار ایران

در سالروز تصویب قانون کار؛

صدای اعتراض كارگران به تغییر ناعادلانه قوانین كار و تامین اجتماعی بلند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۴

دولت با کمترین سهم در حوزه تامین اجتماعی سعی در دخالت حداکثری در سازمان را دارد/ وجود این حجم وسیع از مشکلات در سازمان بدلیل جنگ قدرت‌ است و ارتباطی به كارگرانی كه پیش از دریافت حقوق، سهم خود را به این سازمان می‌پردازند ندارد.

معاون دبیر کل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها گفت: جامعه کارگری در سالروز تصویب قانون کار هر گونه تغییر یک‌سویه در قوانین کار و تامین اجتماعی را محکوم می‌کند.

حسن صادقی در آستانه سالروز تصویب قانون کار به ایلنا گفت: هر ساله در روز ۲۹ آبان، سالروز تصویب قانون کار به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای کارگران ضمن گرامی داشت این روز مهم، گردهمایی پر شوری با حضور اقشار مختلف کارگری برگزار می‌شود.

او افزود: امسال نیز مجموعه‌ها و نهاد‌های مدنی و صنفی به نیابت از تمامی کارگران ایران گرد هم می‌آیند تا با تاکید بر حفظ جایگاه واقعی خود در محافل حقوقی، در رابطه با نقض قانون کار و تامین اجتماعی و تغییر یکسویه این قوانین توسط دولت صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

صادقی با انتقاد از تغییر قانون تامین اجتماعی، تصریح کرد: اگر مفاد قانون تامین اجتماعی نا‌مفهوم و مجهول بود نمی‌توانست ظرفیت پوشش دهی به ۴۷ درصد از جمعیت کشور را در ۴۰ سال اخیر داشته باشد.

او ادامه داد: متاسفانه مدیر عامل جدید بدون کار‌شناسی لازم و توجه به صاحبان اصلی سرمایه تامین اجتماعی اقدام به تهیه پیش‌نویس لایحه تغییر قانون اجتماعی کرده است.

این فعال کارگری ادامه داد: طبق نظر جامعه بیمه شدگان (اعم از کارگر و کارفرما) این نگاه باید به سرعت تغییر کند، چرا که در صورت عدم تغییر این نگاه غیر مسئولانه، مشکلات سازمان در خصوص خدمات دهی به بیمه شدگان افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: آنچه که امروزه مدیر عامل تامین اجتماعی به عنوان معضل از آن یاد می‌کند به قوانین تامین اجتماعی مرتبط نیست بلکه این مشکلات با بروز دخالتهای دولت شکل گرفته است چرا که دولت با کمترین سهم در حوزه تامین اجتماعی سعی در دخالت حداکثری در سازمان را دارد.

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها یکی دیگر از معضلات سازمان تامین اجتماعی را جنگ سه قوه بر سر کسب قدرت مدیریتی سازمان عنوان کرد و گفت: وجود این حجم وسیع از مشکلات در سازمان بدلیل همین جنگ قدرت‌هاست و ارتباطی به کارگرانی که پیش از دریافت حقوق، سهم خود را به این سازمان می‌پردازند ندارد.

این فعال کارگری تصریح کرد مشکل قانون تامین اجتماعی مشکل قانون الزام و سایر مشکلاتی همانند کاهش حق بیمه کارفرما و... نیست بلکه مشکل سازمان تغییر پیاپی مدیران عالی سازمان است که با تغییرات مکرر ثبات سازمان را بهم ریخته است.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جامعه کارگری وبیمه شده برای اینکه تصمیمات یکسویه دولت در تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی را محکوم کند بمناسب سالروز تصویب قانون کار با بر پایی اجتماع بزرگی از کیان و دست آوردهای جامعه کارگری در سه دهه گذشته دفاع خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز