خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرکات استان البرز در گفتگو با ایلنا خبر داد:

تکمیل و به‌روز رسانی " سامانه اظهار از راه دور "

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۹۰

با راه‌اندازی این سامانه، صاحبان کالا و یا نمایندگان قانونی‌شان مجازند از محل کار خود، کالا را اظهار و عملیات ترخیص، بدون حضور فیزیکی انجام شود / اجرای طرح انتخاب مسیر(طرح سلکتیویتی) از تاریخ " یکم شهریورماه جاری " به روند ترخیص کالا سرعت قابل ملاحظه‌ای بخشیده است.

مدیر کل گمرکات استان البرز از راه اندازی، تکمیل و به روز رسانی «سامانه اظهار از راه دور»(انجام خدمات به روش الکترونیکی و عدم مراجعه حضوری صادرکنندگان به گمرکات) در راستای اجرای بسته حمایت از واحدهای تولیدی و حمایت ویژه از صادرات، مصوب خردادماه ۹۲، در گمرک استان البرز خبر داد.

«علی سالاری» ضمن اعلام این خبر، به خبرنگار ایلنا در کرج گفت: این بسته حمایتی شامل ۲۰ نوع تسهیلات گمرکی ست که در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یرای واحد‌های تولیدی و حمایت ویژه از صادرات در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مهم‌ترین ویژگی این بسته حمایتی، افزایش چشمگیر تعداد تسهیلاتی ست که گمرکات سراسر کشور به صادرکنندگان ارائه می‌دهند، افزود: در همین راستا سامانه اظهار از راه دور، در تاریخ ۱۹ خردادماه سال جاری در رویه‌های ترانزیت و واردات پیاده سازی و اجرا شده که با راه اندازی سامانه مذکر در استان البرز، تشریفات ترخیص کالا با سرعت و سهولت بیشتری انجام و به نحو محسوسی از نظر زمان و پرداخت هزینه توسط صاحبان کالا کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این سامانه، صاحبان کالا و یا نمایندگان قانونی‌شان مجازند، از محل کار خود، کالا را اظهار و عملیات ترخیص بدون حضور فیزیکی انجام شود.

وی در ادامه، با اشاره به اجرا و پیاده سازی طرح‌های مکمل این سامانه از جمله طرح انتخاب مسیر(طرح سلکتیویتی) که از تاریخ «یکم شهریورماه جاری» به روند ترخیص کالا سرعت قابل ملاحظه‌ای بخشیده است، در توضیح این مطلب، اظهار داشت: در مسیر سبز، کالا بدون بررسی اسنادی، پروانه سبز گمرکی اخذ کرده و در مسیر زرد نیز با بررسی اسناد توسط کار‌شناس، بدون یازرسی فیزیکی جهت کالا، پروانه سبز گمرکی صادر می‌شود.

سالاری در ادامه، با بیان این مطلب که در این طرح، فقط کالاهایی که ریسک بالایی داشته باشند و در مسیر قرمز قرار گیرند بررسی فیزیکی صورت می‌پذیرد، گفت: در این مسیر، با وجود پرسنل با تجربه در اسرع وقت، اظهارنامه به مرحله پروانه رسیده و با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پروانه دریافت و مجاز به خروج کالا از درب خروج گمرک می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تمامی مسیرهای ذکر شده، بیشترین زمان صرف دریافت استعلام‌های مورد نیاز از سازمان‌هایی که عهده دار صدور مجوز‌های واردات کالا هستند می‌شود به طوریکه گا‌ها چندین روز صرف دریافت یک مجوز از سازمان ذیربط می‌گردد که این امر موجب طولانی شدن زمان ترخیص کالا از گمرک می‌شود.

وی همچنین در ادامه در توضیح خدمات سامانه‌های مکمل و مست‌تر، در بند یک بسته حمایتی گمرک از فعالان اقتصادی(سامانه اظهار از راه دور)، در خصوص «سامانه قراردادهای خارجی» بیان داشت: تمامی سازمان‌های صادر کننده مجوز، لزوما می‌بایست از بستر این سامانه مجوز‌ها را به گمرک اعلام نمایند و تمامی مجوز‌ها فقط از طریق رویت در این سامانه قابل استناد است.

وی همچنین با گریزی به «سامانه جامع قضایی» گمرگ در این بسته، اظهار داشت: این سامانه طوری طراحی شده که اطلاعات کلیه پرونده‌های قضایی به روز، توسط سازمان‌های ذیربط، قابل رویت است.

وی همچنین در مورد محاسن «سامانه جامع امور گمرکی» مست‌تر در بند یک بسته حمایتی گمرک بیان داشت: با راه اندازی این سامانه، از این پس، صاحبان کالاهایی که به گمرک بدهی داشته باشند به صورت اتوماتیک امکان اظهار کالا در سامانه از آن‌ها سلب می‌شود و تنها با پرداخت و رفع بدهی در سیستم، امکان اظهار برای آن‌ها فراهم می‌شود.

وی همچنین در پایان، با اعلام این مطلب که گمرکات استان البرز آماده ارائه هرگونه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی استان است، از راه اندازی وب سایت گمرکات استان البرز به آدرس www. alborzcustoms. ir خبر داد.

گفتگو از: شهاب خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز