خبرگزاری کار ایران

ابتکار در مراسم بزرگداشت مقام محیط‌بان:

حفاظت فقط محدود به محیط زیست نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۵۳

بحثمحیط زیست با توجه به اتفاقات و روندهای تغییر آب و هوا و از دست رفتن تنوع محیط زیست از ارکان مهم است که دولت‌ها باید هر چه سریعتر برای مقابله با این مسئله دست بکار شوند.

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه حفاظت فقط محدود به محیط زیست نیست، گفت: همه ارگان‌ها، ازجمله یگان جنگلبان‌ها و یگان شیلات و دریابان‌ها و سایرین برای حفاظت از این اصل باید کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار صبح امروز در مراسم تقدیر از محیط‌بانان، ضمن تقدیر از حضور مسئولان عالی‌رتبه در این مراسم گفت: ‌به فرموده رهبری باید همه ما برای اعتلای ایران تلاش کنیم. امروز در بحثاعتلای حکومت‌ها یا حکمرانی مطلوب بحثمدیریت منطقی و پایدار مناطق مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: حفاظت از محیط زیست از شاخص‌های مهم نظام‌های بنیادی دنیا است. نظام‌هایی که از سرمایه‌های خوبشان باید به نحو احسن محافظت کند، با این کار آینده را برای کشور و مردمشان تضمین می‌کنند. کاری که ما باید در کشورمان انجام دهیم.

وی ادامه داد: بحثمحیط زیست با توجه به اتفاقات و روندهای تغییر آب و هوا و از دست رفتن تنوع محیط زیست از ارکان مهم است که دولت‌ها باید هر چه سریعتر برای مقابله با این مسئله دست بکار شوند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: البته قبل از اینکه به این گونه مباحثبصری رجوع کنیم، اگر به معارف عظیم انبیا و گنجینه‌ها رجوع کنیم، همین دیدگاه‌ها ونگرش‌ها با یک زاویه معنوی و الهی در همه تعالیم انبیا، قرآن و ائمه اطهار(ع) کاملا مشهود است.

ابتکار ادامه داد: بحثمحیط زیست صرفا یک بحثبین‌المللی نیست. به طور مثال حضرت یوسف(ع) بعد از زندانی شدنشان پیشنهاد دادند که مرا محافظ و امانتدار زیست طبیعی و جانداران طبیعت بگذارید.

وی اظهار داشت: این پرسش بزرگی است که آیا حکومت‌ها به وظیفه خودشان به خوبی عمل می‌کنند یا خیر؟ باید بدانیم که چه بخشی را از سرمایه‌های مان استفاده کنیم تا آن سرمایه‌ها کماکان باقی بماند. طبیعت تا یک قدری ظرفیت دارد و بیشتر از این تاب صدمات وارده را نخواهد داشت و دچار مشکل می‌شود. چیزی که بسیاری در دنیا و کشورخودمان پیش می‌آید.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید براینکه ما حفاظتی را اصل می‌دانیم که فقط محدود به محیط زیست نیست، اظهارکرد: همه ارگان‌ها، ازجمله یگان جنگلبان‌ها و یگان شیلات و دریابان‌ها و سایرین برای حفاظت از این اصل باید کوشا باشند که البته بکار بستن امکانات و تجهیزات در این امر مهم است و مطالعات و پژوهش‌هایی که انجام شده بسیاری از موضوعات برای حفاظت از این مهم به مرحله اجرا رسیده است. از قبیل همکاری با مردمی که در اطراف این مناطق زندگی می کنند، جلب خصوصی علاقه‌مندان به این حوزه، ‌ جلب سازمان‌های مردم نهاد و غیره همه در دستور کار این سازمان است.

ابتکار در پایان از حمایت‌های رئیس مجلس از برنامه‌ها و لوایح پیشنهادی سازمان تشکر کرد و افزود: ما در یکسال اول دولت تدبیر و امید پیشرفت‌های خوبی را داشتیم و امیدواریم حمایت‌ها استمرار پیدا کند و بتوانیم مشکلات را در ابعاد مختلف با همکاری خوب دولت و مجلس در شرایط خطیری که وجود دارد، حل کنیم.

وی ادامه داد: ما بحثخشکسالی و تهدید گونه‌های گیاهی و جانوری را در آینده خواهیم داشت و برنامه‌ریزی برای مواجهه منطقی و علمی با این مسئله امری ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز