خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و درآمد تامین‌ اجتماعی:

بیمه کارگران ساختمانی را به دلیل بی‌اطلاعی از منابع مالی طرح مجلس متوقف کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۸۶

«از آنجا که سازمان تامین اجتماعی از تاثیر اصلاحیه اخیر قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بر وضعیت منابع مالی این قانون بی‌اطلاع است، در حال حاضر تشکیل پرونده بیمه برای کارگران ساختمانی جدید متوقف شده است.»

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، نماینده سازمان تامین اجتماعی و فرستاده شورای نگهبان دیروز(یکشنبه ۶ مهر) برای بررسی مشکلات بیمه کارگران ساختمانی جلسه برگزار کردند.

«محمد حسن زدا» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با توجه به اینکهمصوبه مجلس در خصوص اصلاح قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانیبه تازگی با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده است، اعضای کمسیون بهداشت مجلس، نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و فرستاده شورای نگهبان دیروز برای رسیدگی به این مسئله جلسه‌ای را در مجلس برگزار کردند.

وی با یادآوری اینکه بر اساس اصلاحیه مصوب مجلس برای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی، قرار بود معادل ۱۲ درصد از مبلغ تمام شده برای صدور پروانه‌های ساختمانی سراسر کشور بابت ارائه خدمات بیمه‌ای به کارگران ساختمانی اختصاص یابد، گفت: سازمان تامین اجتماعی از آنجا که هنوز از تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در سراسر کشور و ارزش ریالی آن‌ها اطلاعات دقیقی ندارد، نمی‌تواند از اصلاحیه این قانون حمایت کند.

به گفته زدا، از آنجا که سازمان تامین اجتماعی از تاثیر اصلاحیه اخیر قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بر وضعیت منابع مالی این قانون بی‌اطلاع است، در حال حاضر تشکیل پرونده بیمه برای کارگران ساختمانی جدید متوقف شده است.

وی در عین حال بایادآوری اینکه تا پیش از اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعب کارگران ساختمانی نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: به دلیل مشخص بودن وضعیت منابع مالی این گروه از بیمه شدگان سازمان همچنان در حال ارائه خدمات بیمه‌ به آن‌ها است.

زدا با تاکید بر اینکه ارزش ریالی خدمات بیمه‌ای و درمانی که به این گروه از کارگران ساختمانی ارائه می‌شود بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است، افزود: بر این اساس، چنانچه قرار باشد باز هم همین تعداد کارگر ساختمانی تحت پوشش‌های بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند، باید معادل همین مقدار منابع مالی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: این مسئله در کنار وضعیت مبهم منابع مالی در اصلاحیه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی باعثشده است تا تشکیل پرونده بیمه‌ای برای کارگران ساختمانی که به تازگی متقاضی استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی شده‌اند، متوقف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز