خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی:

نیامده‌ایم مشکلات اکران را حل کنیم

کد خبر : ۲۰۹۱۰۹

ما نیامده‌ایم مشکلات اکران را حل کنیم بلکه قرار است به دنبال اکران فیلم‌های هنری و تجربه‌گرا باشیم / می‌توانیم فیلم‌ها را در طولانی مدت روی پرده نگاه داریم. بعضی از فیلم‌ها پس از ارزیابی می‌توانند در سه ماه دوم هم روی پرده باقی بمانند.

امیرحسین علم‌الهدی در مراسم هم‌اندیشی سینماگران با شورای سیاست‌گذاری گروه هنر و تجربه تاکید کرد که این کار به تنهایی ازسوی دولت نمی‌تواند به سرانجام برسد و امیدوارم که فیلمسازان، اصحاب رسانه و مدیران همانطور که تاکنون مارا یاری کرده‌اند کمک حالمان باشند چراکه معتقدم با استمرار هنر و تجربه در طولانی مدت می‌توانیم پایه‌های این سینما را محکم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیر گروه سینمای هنر و تجربه؛ شب گذشته(ششم مهرماه) در نشست هم‌اندیشی با سینماگران در خانه هنرمندان گفت: ما به دوستان سینماگر گفته‌ایم که نیامده‌ایم مشکلات اکران را حل کنیم بلکه قرار است به دنبال اکران فیلم‌های هنری و تجربه‌گرا باشیم.

وی ادامه داد: پنج سینمای آزادی، موزه سینما، ‌کوروش، ‌خانه هنرمندان و پردیس سینمایی هویزه‌ی مشهد از ۱۳ مهرماه شاهد نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه خواهند بود. قیمت بلیت فیلم‌ها، ‌‌ همان قیمت عُرف است اما اگر مخاطبان بلیت‌ها را از طریق سایت گروه هنر و تجربه یا سینماتیکت خریداری کنند؛ از سی درصد تخفیف برخوردار خواهند شد. همچنین فیلم‌های مستند و کوتاه قیمتی پایین‌تر از قیمت سینمایی دارند.

علم‌الهدی افزود: فیلم‌ها به فراخور مناسباتی در سه گروه A، B، C دسته بندی شده‌اند که به ترتیب ۱۳۰،۷۰ تا ۸۰ و۴۰ تا ۵۰ سانس در ماه نمایش خواهند داشت ضمن آنکه ما می‌توانیم فیلم‌ها را در طولانی مدت روی پرده نگاه داریم و حتی بعضی از فیلم‌ها پس از ارزیابی می‌توانند در سه ماه دوم هم روی پرده باقی بمانند. ار آنجا که ما معتقدیم فیلم‌های گروه هنر و تجربه در طولانی مدت می‌توانند مخاطب خودشان را جلب کنند.

علم‌الهدی همچنین درباره وضعیت تبلیغات فیلم‌های این گروه و سهم مالکان از فروش گیشه بیان کرد: ‌طبق برآورد ما فیلم‌های گروه Aتا سقف ۶۰ میلیون تومان، فیلم‌های گروه B تا سقف ۴۰ میلیون تومان و فیلم‌های گروه C تا سقف ۲۰ میلیون تومان حمایت تبلیغاتی دریافت خواهند کرد. همچنین تمام سینما‌ها به‌صورت یک ساله در اختیار ماست و صد درصد فروش فیلم از گیشه در اختیار مالکان فیلم‌ها قرار خواهد گرفت این درحالی است که در اکران‌های عادی تنها ۳۷درصد از قیمت بلیط در اختیار مالک فیلم قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز