خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۵۷هزار متر از زمین‌های کیش را پس گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۰۹

مهم‌ترین منطقه‌ای که اشخاص در آن منطقه بابت طرح‌هایشان از سازمان زمین گرفته بودند، ‌ کیش بود که توانستیم در این منطقه ۱۵۷ هزار هکتار زمین را احیا کنیم / به دنبال وصول مطالبات هستیم و موضوع را بدون پیگیری‌‌ رها نمی‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه هر شخصی زمینی از منطقه آزاد گرفته اما نتوانسته به تعهدات خود در آن زمین عمل کند، زمین را از وی پس می‌گیریم، گفت: مهم‌ترین منطقه‌ای که اشخاص در آن منطقه بابت طرح‌هایشان از سازمان زمین گرفته بودند، ‌ کیش بود که توانستیم در این منطقه ۱۵۷ هزار هکتار زمین را احیا کنیم.

اکبر ترکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ادامه داد: در دوره‌های گذشته، اشخاصی زمین‌هایی را از منطقه آزاد گرفته‌اند که در آن طرح‌های عمرانی اجرا کنند و قراردادی را با دولت قبل منعقد کرده‌اند که ما وارد محتوای قرارداد نمی‌شویم و از نظر ما قرارداد محترم است و به تمام بندهای قرارداد عمل می‌کنیم.

وی افزود: اما اگر کسی زمینی را گرفته است و به تعهدات خودش در موعد مقرر عمل نکرده است، زمین را قطعا پس می‌گیریم چناچه در جزیره کیش ۱۵۷ هزار متر زمین را پس گرفتیم که در بین مناطق، مهم‌ترین منطقه هم‌‌ همان کیش است. این زمین‌ها در مناطق مختلف کیش بود که توانستیم قرارداد این مقدار زمین را باطل کنیم. البته به سرمایه گذارانی که در حال ساخت و ساز هستند، ‌ فرصت داده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اظهارات مدیرعامل سابق قشم - شهریار مشیری - مبنی وجود ۴ گونی چک وصول نشده در منطقه آزاد قشم گفت: اولا که وجود ۴ گونی چک وصول نشده صحت نداشت و دو پوشه بود اما این چک‌ها متعلق به سرمایه گذارانی بود که بابت خرید زمین به سازمان داده بودند اما در موعد مقرر تعهدات خود را نپرداختند البته همه چک‌ها متعلق به دولت نهم و دهم نبود و درصدی از چک‌ها به دوره‌های قبل از دولت نهم و دهم برمی گردد.

وی تاکید کرد: ‌ در حال حاضر هنوز هم به دنبال وصول مطالبات هستیم و موضوع را بدون پیگیری‌‌ رها نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز