خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی:

ایران به یک قدرت موثر در جهان تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۳۰

نیروهای مسلح ما امروز قادر هستند با موشک‌های ساخت صنایع دفاعی کشور هر نقطه تهدیدکننده‌ای را در دریا، ‌خشکی، فاصله دور و با دقت بالا منهدم کنند و من تردید ندارم در حوزه‌های دیگری که دشمن ما را تهدید کرده با عزم ملی می‌توانیم به این خودکفایی برسیم.

جانشین وزیر دفاع تاکید کرد: قدرت علمی و فناورانه کشور در کنار ژئوپلوتیک ویژه ایران و هر دوی آنها در کنار ایدئولوژی اسلام ناب محمدی باعثشده جمهوری اسلامی به یک قدرت موثر در جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی طی سخنانی در پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران ابتدا با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: این حماسه عظیم و حادثه بزرگ راه درخشان فراروی همه ماست و ما می‌توانیم با اتکا به درس‌ها و عبرت‌های آن در همیشه تاریخ سرافراز زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه نام شهیدان عزیز ما که زینت‌بخش خیابان‌ها و کوچه‌هاست، اظهار داشت: این فقط یک بزرگداشت نیست، بلکه یک توجه و یادآوری لحظه به لحظه برای ماست که ای مردم ایران اگر امروز با آسودگی و امنیت زندگی می‌کنید روزی این جوانان برای بدست آوردن آن جان خود را کف دستشان گذاشتند.

جانشین وزیر دفاع با تاکید بر اینکه اگر امروز رئیس جمهور و وزارت خارجه می تواند با صلابت در عرصه جهانی از حقوق مردم ایران دفاع کند به برکت نام‌ها و خون‌های شهداست، یادآور شد: همه جهانیان می‌دانند که امروز مردم و مسئولان جمهوری اسلامی صدها برابر بیشتر از دوران دفاع مقدس ارزش ایستادگی را می‌دانند.

حاتمی تاکید کرد: اگر امروز کسی حماقتی کند و نظر سوئی به جمهوری اسلامی داشته باشد بهتر و قدرتمندتر از آن دوران از خود دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از نظر مولفه‌های قدرت بسیار قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس قرار داریم، تصریح کرد: ما در آن زمان در نیروهای مسلح از یک طرف با عده‌ای مواجه بودیم که برای مصادره انقلاب، می‌خواستند ارتش را تضعیف کنند که البته تدبیر به موقع امام(ره) آن را خنثی کرد. از طرف دیگر، نهادهای انقلاب به ویژه سپاه پاسداران که بعدها یک بازوی مهم برای کشور شد، آن روزها مراحل تکوین و تشکیل خود را می‌گذراندند

جانشین وزیر دفاع با یادآوری اینکه عده‌ای ‌عناصر خودفروخته با تحریک دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: در همان ایام، ارتش صدام با همکاری غرب به ایران حمله کرد تا برای انقلاب اسلامی مانع ایجاد کنند غافل از اینکه که ملت ایران یک عمر مشق پیروزی خون برشمشیر کرده‌اند.

حاتمی با بیان اینکه امروز نسلی در ایران زندگی می‌کنند که صحنه‌های دفاع مقدس و پیروزی خون بر شمشیر را درک کرده است، ابراز داشت: امروز این سوال را می‌شود پرسید که صدام و کسانی که می‌گفتند این جنگ به پایان نمی‌رسد مگر ایران اسلامی منهدم شود، ‌ کجا هستند؟ امروز صدام در اسفل‌السافلین و ملت ایران در اوج قدرت است و امام و شهیدان ما عند ربهم یرزقونند.

وی ادامه داد: امروز بحمدالله با بصیرتی که ایجاد شده به خوبی مسائل دنیا را درک می‌کنیم. اگر دیروز کشورهای سلطه‌گر می‌توانستند افرادی را در گوشه‌ای از کشور فریب دهند، امروز مردم به لطف امام(ره) و مقام معظم رهبری تحت تاثیر دروغ و فریب قرار نمی‌گیرند و مراقب حقوق و ارزش‌های خود هستند. امروز آن ضرب‌المثل ایرانیان که هر شر و بدی زیر سر انگلیسی‌هاست درباره سلطه‌گرایان به ویژه آمریکا یک فرهنگ و یک واقعیت شده است؛ چرا که در دفاع مقدس و با اتکا به تجربه‌های آن، دیدیم که سلطه‌گرایان چیزی جز منافع خود را دنبال نمی‌کنند.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به تشکیل ائتلاف علیه تروریسم داعش از سوی کشورهای غربی عنوان کرد: اینکه گروه خودساخته‌ای به نام داعش را تجهیز می‌کنند و از طرفی ائتلافی علیه آن راه می‌اندازند و گروه‌های دیگری را ایجاد می‌کنند ناشی از همین نگاه است، ولی ملت ایران این مسائل را درک می‌کند و این درک، ملت ایران را بسیار قدرتمندتر از آن روزها کرده است.

حاتمی با تاکید بر اینکه کشور ما در سایه رهبری مقام عظمای ولایت به سمت قله‌های علمی حرکت کرده است، بیان کرد: امروز بحمدالله ما در رتبه پانزدهم علمی دنیا قرار داریم. هر چند جایگاه ایران بسیار فراتر از این رتبه است اما با همین جایگاه بسیار تواناتر از دوران دفاع مقدس هستیم.

وی در ادامه به تحریم‌های صورت گرفته از سوی غرب اشاره کرد و گفت: نکته‌ای وجود دارد و آن این است که در هر نقطه‌ای که ما تحریم شدیم در همان نقطه ما به خودکفایی رسیدیم و نیروهای مسلح و صنعت دفاعی مصداق بارز آن است. امروز با همت جوانان شایسته ملت ایران در ارتش، سپاه و وزارت دفاع و با اتکا به علم و فناوری درون‌زا می‌توانیم هر آنچه که مورد نیاز کشور است را تولید و تأمین کنیم.

جانشین وزیر دفاع با تاکید بر اینکه این توان در دوران تحریم ایجاد شده و هیچ تحریمی نمی‌تواند آن را متوقف کند، اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح پر توان جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی مقام معظم رهبری نسبت به همه ارتش‌های جهان قوی، مومن و شریف‌ترین نیروها را در خود جای داده است که با آموزش‌ها و تجهیزات بومی و پشتوانه مردم و قدرت لایزال الهی هر تهدیدی علیه این سرزمین مقدس ایران را به شدیدترین شکل محکوم به شکست می‌کند.

حاتمی با یادآوری اینکه قدرت علمی و فناورانه کشور در کنار ژئوپلوتیک ویژه ایران و هر دوی آنها در کنار ایدئولوژی اسلام ناب محمدی باعثشده جمهوری اسلامی به یک قدرت موثر در جهان تبدیل شود، تاکید کرد: ‌ترکیب هنرمندانه مثلثسه گانه قدرت علمی، ژئوپلوتیک ویژه و ایدئولوژی اسلامی با رهبری الهی و مقتدرانه رهبر انقلاب اسلامی اثری چند برابر دارد.

وی با بیان اینکه ‌ما امروز در حوزه دفاعی می‌توانیم در همه عرصه‌های زمین، ‌هوا، ‌دریا و فضای سایبر قدرت نظامی کشور و نیروهای مسلح‌مان را به خوبی پشتیبانی کنیم، خاطرنشان کرد: خوب است این موضوع را با افتخار به عرض ملت شریف ایران برسانم که نیروهای مسلح ما امروز قادر هستند با موشک‌های ساخت صنایع دفاعی کشور هر نقطه تهدیدکننده‌ای را در دریا، ‌خشکی، فاصله دور و با دقت بالا منهدم کنند و من تردید ندارم در حوزه‌های دیگری که دشمن ما را تهدید کرده با عزم ملی می‌توانیم به این خودکفایی برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز