خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا:‌

پرداخت یارانه نقدی از فروش اموال دولت ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۸

الان مبلغی به عنوان یارانه نقدی به مردم می‌دهند اما قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده است و مردم با این میزان یارانه نقدی نمی‌توانند کاری کنند.

غلامرضا اسدالهی در خصوص متوقف شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: ‌احمدی‌نژاد می‌خواهد از جیب مردم بردارد و بعد هر آنچه برداشته است با مبلغی کمتر، به نام خود به جیب مردم برگرداند.

اسدالهی با اشاره به این مطلب به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: ‌ مثلا روال احمدی‌نژاد در هدفمندی این بوده است که دو هزار تومان از جیب مردم برمی دارد و بعد ۵۰۰ تومان به جیب مردم می‌گذارد كه این کار صحیحی نیست.

وی ادامه داد: ‌ الان مبلغی به عنوان یارانه نقدی به مردم می‌دهند اما قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده است و مردم با این میزان یارانه نقدی نمی‌توانند کاری کنند.

نماینده تربت جام در مجلس نهم شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ‌ مردم نظرشان بر این بود که نه یارانه نقدی زیاد شود و نه افزایش قیمت داشته باشیم. چراکه بالاخره مردم آگاه شده‌اند و می‌دانند به میزان یارانه نقدی که دریافت می‌کنند افزایش قیمت نیز خواهیم داشت بنابراین این مساله را نمی‌پذیرند.

اسدالهی با تاکید بر اینکه نباید با احساسات مردم بازی کرد اذعان داشت: ‌ چرا وی می‌گوید مقداری یارانه نقدی می‌خواهیم بدهیم ولی نمی‌گذارند؟ با این حرف‌ها نباید احساسات مردم را تحریک کرد. وقتی کاری به صلاح مردم نیست مجلس قطعا با آن مخالفت می‌کند.

وی در عین حال گفت:دولت می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را بالا نبرد و با این شرایط پرداختی داشته باشد. این پرداخت‌ها نیز از محل قانونی نه از محل غیرقانونی و فروش ارز باشد.

اسدالهی افزود: ‌ اما اگر قرار باشد از محل فروش ارز یا از اموال دولتی بدون اینکه در بودجه آمده باشد یارانه نقدی بدهد این خلاف قانون است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت توانایی اجرایی کردن فاز دوم را نداشت و مجلس به دولت کمک کرد خاطرنشان کرد: ‌ متاسفانه الان مبلغ دقیقی از کسری بودجه در دست نیست و بیشتر احتمالات قوی بیان می‌شود اما مساله این است که چون بودجه ما نفتی بوده است از این محل کسری بودجه زیادی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز