خبرگزاری کار ایران

«دلواپسی» رسانه‌های عربی از دیدار احتمالی حسن روحانی و باراک اوباما

کد خبر : ۲۰۷۴۳۸

همزمان با رویکرد منفی رسانه‌های عربی گروهی از جریان های سیاسی تندرو داخلی تحت چتر دلواپسان هم سعی دارند اینگونه القاء کنند در صورت استفاده موثر دولت از دیپلماسی عمومی و گفتگوهای دوجانبه؛ خطوط قرمز نظام نادیده گرفته می‌شود.

برخی رسانه‌های عربی از دیدار احتمالی حسن روحانی با باراک اوباما ابراز نگرانی کردند و با رویکرد و جهت گیری منفی به این موضوع پرداختند.

به گزارش پیام نو در حالی که رئیس جمهور تازه به نیویورک رسیده است و هنوز سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز نکرده است، رسانه های عربی منطقه خلیج فارس و رسانه هایی که در لندن مستقر هستند ناخرسندی خود را از دیدار احتمالی حسن روحانی با باراک اوباما نشان دادند. این ابراز نگرانی پس از همکاری و گفتگوی ایران و آمریکا در یمن و نبرد همزمان با داعش معنی دار است.

العربیه؛ قرینه سازی دکتر روحانی با بنی صدر

شبکه العربیه که در بین دیگر رسانه های عربی تسلط بیشتری به تحولات داخلی ایران دارد با پخش صحنه هایی از برسی طرح عدم کفایت بنی صدر در مجلس شورای اسلامی از تهدید گروهی از نمایندگان به اجرای این طرح می کند و با نشان دادن این صحنه ها به سابقه عدم کفایت رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی اشاره می کند. سپس به گفتگوی بنی صدر با یکی از شبکه های فرانسه اشاره می کند که در آن زمان بنی صدر نمایندگانی که طرح عدم کفایت او را به مجلس برده اند را غرض ورزان سیاسی و سر خوردگان اجتماعی می نامد که تاب تحمل رئیس جمهور بر آمده از رای مردم را ندارند.

شبکه الجزیره؛ برکناری وزیر علوم کارت زرد به روحانی برای دیدار با اوباما بود

شبکه الجزیره نیز امکان دیدار دو رئیس جمهور را بعید می‌داند و در گزارشی تحلیلی به این نکته اشاره می کند که در حالیکه اوباما توانسته است تندروهای داخلی و مخالفان جمهوری خواه ایران را تا حدود زیادی کنترل کند اما همتای او در ایران هنوز با طیف رادیکال ایران که اکثریت مجلس را در دست دارند نتوانسته کنار بیایند به گزارش این شبکه برکناری وزیر علوم که از نزدیکان روحانی بود پیامی سیاسی برای روحانی بود. با توجه به این اتفاقات بعید است که روحانی تن به این دیدار بدهد.

شبکه A. N. N؛ بهبود روابط بعید است

نیز در گفتگوی تلفنی با یکی از کارشناسان منطقه ای در خصوص این دیدار به این نکته اشاره می کند که حتی در صورت انجام شدن این دیدار بعید است که آمریکا متحدان استراتژیک خود در منظقه را رها کند و به ایران نزدیک شود چون آمریکایی ها به یکپارچه نبودن حاکمیت در ایران واقف هستند و می دانند که در حال حاضر نهاد مهمی هنوز در دست آنها است و می توانند نتیجه هر توافقی یا مذاکره ای را عوض کنند در صورتیکه دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس چنین مشکلی را ندارند و بیش از ۳۰ سال است که همگونه همکاری با آمریکا داشته اند.

شبکه MBC؛ ایران صادق نیست!

این شبکه که متعلق به شاهزارده ثروت مند سعودی ولید بن طلا ل است و دفتر آن در لندن است با اشاره به بحثهسته ای ایران و خظر ناک بودن کشور اتمی در منظقه خاورمیانه به این لحاظ که این منطقه تامین کننده ۴۰ درصد نفت جهان است از عدم صداقت ایرانی ها در قول و قرار ها ی سیاسی ایران گفت و افزود که این نرمش ایران و زمینه سازی ایرانیان و رسانه های نزدیک به روحانی برای این است که ایران بتواند از این حربه زمان بخرد زیرا دیگر مانند قبل ایرانیان نمی تواند مانند گذشته به بهانه تصمیم گیری مقامات ارشد در تهران زمان بخرند.

همزمان با رویکرد منفی رسانه های عربی گروهی از جریان های سیاسی تندرو داخلی تحت چتر دلواپسان هم سعی دارند اینگونه القاء کنند در صورت استفاده موثر دولت از دیپلماسی عمومی و گفتگوهای دوجانبه؛ خطوط قرمز نظام نادیده گرفته می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز