خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران خبرداد:

سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد تومانی در بخش آب مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۸۳

با رشد جمعیت و توسعه کشاورزی هر ساله ما برای تأمین آب شرب و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم و اگر سد سازی و تنظیم آب صورت نگیرد کشاورزی و شرب ما همیشه دچار مشکل می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از سرمایه گذاری ۱۵۴ میلیارد تومانی در بخش آب استان در سال های آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری؛ ابراهیم یخکشی اظهار کرد: در گذشته با نگاه به اینکه مازندران دارای آب به هنگام بوده، سد سازی و ایجاد مخازن خیلی توسعه پیدا نکرد.

وی افزود: امروز با رشد جمعیت و توسعه کشاورزی هر ساله ما برای تأمین آب شرب و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم و اگر سد سازی و تنظیم آب صورت نگیرد کشاورزی و شرب ما همیشه دچار مشکل می شود.

یخکشی با بیان اینکه آب شرب همه شهرهای استان از آب زیر زمینی تأمین می شود، افزود: شرایط استان به گونه ای است که باید کیفیت آب شرب را ارتقا بخشیدیم و کمبود آب شرب بسیاری از شهرها را بر طرف کنیم و از سویی جمعیت ۲۰ میلیونی گردشگری که در استان داریم باید تأسیسات آب شرب استان را متناسب با نیازمان در این بخش طراحی کنیم.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران، میزان سرمایه‌گذاری در بخش طرح‌های عمرانی آب منطقه‌ای را در سال ۹۲ بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان دانست و افزود: گرچه در مقایسه با سال ۹۱ رشد حدود ۵۰ درصد در این بخش داشته اما این رقم ها پاسخگوی نیاز اعتباری طرح های عمرانی ما نیست.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به سخت بودن کار تأمین, تقسیم و توزیع آب در سیستم‌های سنتی و آسیب پذیر بودن اراضی در سال‌های کم آبی و خشک فصلی گفت: در برخی از حوزه ها به ویژه در بخش شرق و مرکز استان میزان کاهش ما در برخی از رودخانه به بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته که همین رقم گویای دشوار کار در امر مدیریت آب به ویژه در مناطقی که هنوز مخازن ذخیره ایجاد نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز