خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجازه جذب فاینانس خارجی را نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۵۱

با وجود اینکه شرکت هایی از کشورهای چین، مالزی، ‌ فرانسه، آلمان و ترکیه برای سرمایه گذاری در ساخت ترمینال دو ابزار تمایل کرده‌اند اما چون در بودجه امسال وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه امام فاینانس پیش بینی نشده است بنابراین طبق قانون اجازه جذب سرمایه از طریق فاینانس را نداریم.

عضو هیات سه نفره مجری طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در طرح توسعه شهر فرودگاهی ابزار تمایل کرده‌اند، ‌ گفت: در حال حاضر ساخت ترمینال ۲ در اولویت قرار دارد که ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و هزینه ساخت آن ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

حمید میرخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه فعلا اجازه جذب فاینانس خارجی را نداریم، گفت: با وجود اینکه شرکت‌هایی از کشورهای چین، مالزی، ‌ فرانسه، آلمان و ترکیه برای سرمایه گذاری در ساخت ترمینال دو ابزار تمایل کرده‌اند اما چون در بودجه امسال وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه امام فاینانس پیش بینی نشده است بنابراین طبق قانون اجازه جذب سرمایه از طریق فاینانس را نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به سرمایه گذاران خارجی مجبوریم بگوییم که اجازه استفاده از فاینانس را نداریم و از طریق دیگری سرمایه گذاری می‌شود که البته انتخاب سرمایه گذاران نه از طریق مزایده و نه از طریق مناقصه خواهد بود. جدول ارزیابی‌ای تهیه و تدوین شده که فاکتورهای انتخاب شرکت بر‌تر در آن دیده شده است و براساس آن شرکت خارجی انتخاب می‌شود.

میرخانی با بیان اینکه مشخص نیست چه زمانی شرکت پیمانکار انتخاب شود، ‌گفت: ‌ قاعدتا شرکت سرمایه گذاری که انتخاب می‌شود از مزیت بهره برداری از ترمینال و استفاده از فضای تجاری و اخذ عوارض و موارد متعدد دیگر در بلند مدت را دارد اما تا شرایط بین المللی بهبود پیدا نکند، ‌نمی توان گفت چه زمانی شرکت خارجی انتخاب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز