خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های اختتامیه شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری؛

هاشمی و روحانی نیامدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۲۹

علیرغم تمایل اعضای مجلس خبرگان رهبری برای مصاحبه، تیم‌های حفاظتی با هل دادن خبرنگاران و اعتراض به آنها تلاش می کردند که مانع انجام مصاحبه با اعضای خبرگان رهبری شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اختتامیه شانزدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز همچون دوره های گذشته با حواشی بسیاری همراه بود.
در این اجلاس علیرغم اینکه طبق اعلام قبلی ساعت حضور خبرنگاران ۱۷:۳۰ دقیقه اعلام شده بود اما با یک وقفه طولانی خبرنگاران حدود ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه وارد جلسه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری شدند. در این میان ناهماهنگی های بسیاری میان تیم‌های حفاظتی و نیروهای امنیتی شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری دیده می شد به گونه ای که خبرنگاران برای بردن برخی از وسایل خود بارها به مسئولان مربوطه مراجعه کرده و هر بار با پاسخ متفاوتی مواجه می شدند.

پس از اینکه خبرنگاران با دغدغه‌های بسیار و برخورد بد تیم حفاظتی مجلس خبرگان رهبری وارد سالن اجلاس شدند، آیت الله دری نجف آبادی در حال قرائت بیانیه پایانی شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری بود.

نکته قابل توجه اختتامیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری غیبت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام روحانی رئیس دولت یازدهم بود.

آیت الله شاهرودی که به علت بیماری آیت الله مهدوی کنی ریاست شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری را برعهده داشت پس از قرائت بیانیه این اجلاس به ایراد سخنانی در خصوص محتوای شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری پرداخت.

همچنین آیت الله جنتی، حجت الاسلام بوشهری، آیت الله علم الهدی، آیت الله ممدوحی، آیت الله مصباح یزدی، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، آیت الله لاریجانی رئیس دستگاه قضا، آیت الله کعبی، آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله حائری شیرازی و حجت الاسلام رئیسی وگرکانی از چهره های شاخص حاضر در اختتامیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری بودند.
هیات رئیسه این اجلاس را با توجه به بیماری آیت الله مهدوی کنی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله یزدی، آیت الله دری نجف آبادی و حجت الاسلام سید احمد خاتمی تشکیل می دادند.

گفتنی است همچون افتتاحیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در دومین روز این اجلاس نیز برخوردهای تبعیض آمیز با برخی از خبرنگاران به چشم می خوردبه گونه ای که تلفن همراه تعدادی از خبرنگاران با برخوردهایی بعضا توهین آمیز گرفته شد.
نکته قابل توجه در این میان این بودکه با اعتراض خبرنگاران به نحوه برخوردتیم حفاظتی شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری الفاظ توهین آمیزی به آنها گفته می شد و در برخی موارد با اخذ کارتهای خبرنگاران آنها تهدید می شدند که در دوره آینده اجازه ورود به این اجلاس را نخواهند داشت.

از دیگر نکات عجیب این اجلاس مربوط به مصاحبه خبرنگاران با اعضای مجلس خبرگان رهبری بود که علیرغم تمایل اعضا برای مصاحبه، تیم های حفاظتی با هل دادن خبرنگاران و اعتراض به آنها تلاش می کردند که مانع انجام مصاحبه با اعضای خبرگان رهبری شوند.

با این حال اصحاب رسانه احترام زیادی برای اعضای خبرگان رهبری قائل بوده و انتقادات مربوط به نحوه برخورد تیم حفاظتی با خبرنگاران را به هیچ عنوان به منزله انتقاد از اعضای خبرگان رهبری ندانسته و براین باورند که چنین رفتاری نیز مورد تائید اعضای مجلس خبرگان رهبری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز