خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

آمریکا به دفاع از هم‌پیمانان خود در ناتو متعهد است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۷۵

استونی و ایالات متحده، همراه با تنها دو کشور دیگر از ۲۸ کشور عضو ناتو، به تعهد خود برای اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی به بودجه نظامی عمل کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در سفر به استونی، بر تعهد ایالات متحده به دفاع از هم‌پیمانان این کشور در ناتو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «باراک اوباما» که برای دیدار از استونی وارد تالین، پایتخت این کشور شده است، اطمینان داد که از این عضو ناتو در برابر تهدید امنیتی خارجی حمایت خواهد کرد.

اوباما که در یک کنفرانس خبری مشترک با «هندریک ایلوس» رئیس‌جمهوری استونی شرکت داشت، گفت که استونی نمونه‌ای مطلوب از یک عضو ناتو است که می‌کوشد سهم مناسب خود را در پیشبرد اهداف این پیمان انجام دهد.

وی افزود که استونی و ایالات متحده، همراه با تنها دو کشور دیگر از ۲۸ کشور عضو ناتو، به تعهد خود برای اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی به بودجه نظامی عمل کرده‌اند.

دیدار اوباما از استونی یک روز به طول می‌انجامد و قرار است وی در سفر به منطقه، با «دالیا گریبوسکایت» و «آندریس برزین» روسای جمهوری لتونی و لیتوانی، دو عضو دیگر ناتو در حوزه بالتیک هم دیدار کند.

سخنگوی کاخ سفید گفته بود که اوباما به رهبران این کشور‌ها خواهد گفت که «پذیرفتنی نیست که کشورهای بزرگ آشکارا به تمامیت ارضی و استقلال همسایگان کوچک خود تجاوز کنند.»

استونی و لتونی مانند اوکراین، همسایه روسیه و همراه با لیتوانی، از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد شوروی سابق هستند و در آن‌ها اقلیت قابل توجهی از روس‌زبانان زندگی می‌کنند. اوکراین نیز دارای جمعیت قابل توجه روس زبان است اما خلاف این سه کشور، عضو ناتو نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز