خبرگزاری کار ایران

با تغییر ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی؛

امکان بازنشستگی در ازاء پرداخت ۱۰ سال حق بیمه حذف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۵

لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی به منظور سخت‌تر کردن شرایطی که سازمان متعهد به ارائه خدمات می‌شود، مهلتی پنج ساله را برای پرداخت زودهنگام مستمری تعیین کرده‌ است/ در صورت قانون شدن این لایحه کارگران باید تا رسیدن به شرایط بازنشستگی مدت بیشتری کار کنند.

خبرگزاری کار ایران به منظور فراهم آوردن امکان تحلیل و تبادل نظر پیرامون لایحه اصلاحیه قانون تامین اجتماعی، اقدام به انتشار تفکیکی بندهای مواد مناقشه‌برانگیز این اصلاحیه که توسط سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است می‌کند.

ازجمله موضوعات مورد بحث در اصلاحیه، موضوع حذف امکان بازنشستگی در ازاء پرداخت ۱۰ سال حق بیمه است.

تبصره ۲ از ماده ۳۷ لایحه اصلاحیه: تنها تا پنج سال پس از تصویب، زنان و مردان بیمه شده‌ای که با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به ترتیب ۵۵ و ۶۰ سال سن دارند می‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

ماده ۷۶ قانون فعلی: مردان و زنان بیمه شده‌ای که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشند به شرط داشتن ۶۰ و ۵۵ سال سن می‌توانند پیش از موعد مستمری بازنشستگی بگیرند.

توضیح ایلنا: لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی به منظور سخت‌تر کردن شرایطی که سازمان متعهد به ارائه خدمات می‌شود، مهلتی پنج ساله را برای پرداخت زودهنگام مستمری تعیین کرده‌ است. در صورت قانونی شدن این رویه کارگران باید تا رسیدن به شرایط بازنشستگی مدت بیشتری کار کنند. این وضع برای افراد مسنی که دیگر مانند گذشته توانایی تحمل ذهنی و جسمی مصائب محیط کار را ندارند مشکل آفرین خواهد شد و در نتیجه می‌تواند به کاهش تعداد بازنشستگان، کاهش کیفیت کار و بهره‌وری و حتی افزایش سوانح کار بیانجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز