خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان عنوان کرد؛

ضرورت هماهنگی در صدور مجوز فعالیت سمن‌ها بین دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۸۹

نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد براساس اساسنامه و شرح وظایف و فعالیت‌های تعیین شده در آن از الزاماتی است که باید به آن توجه داشت.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بین دستگاههای اجرایی صادرکننده مجوز امری ضروری است.

به گزارش ایلنا از گیلان، یونس رنجکش در جلسه هیئت نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان افزود: این هماهنگی موجب هم افزایی توان دستگاههای اجرایی در ساماندهی، نظارت و برنامه ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون سازمان‌های مختلفی با توجه به شرح وظایف و آیین نامه‌های داخلی اقدام به صدور مجوز برای علاقمندان به فعالیت در نهادهای مردمی می‌کنند که این امر موجب ناهماهنگی‌هایی در بهره‌مندی از خدمات این تشکل‌ها شده است.

وی اظهار داشت: اگرچه دولت تلاش دارد تا با ایجاد شیوه‌ای واحد و بستری قانونمند ساماندهی‌های مناسبی برای صدور مجوز‌ها و همچنین بهره‌مندی از خدمات تشکل‌های مردم نهاد داشته باشد اما هم اکنون این رویه در سازمان‌های مختلف نیاز به ساماندهی دارد.

دبیر هیئت نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان افزود: برای همین منظور اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تلاش دارد تا با ایجاد همگرایی بهتر بین سازمان‌هایی همچون محیط زیست، بهزیستی، نیروی انتظامی، گردشگری و ورزش و جوانان نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

وی با اشاره به دعوت از مدیران این دستگاه‌ها در هیئت نظارت اظهار داشت: این اقدام برای اولین بار و درراستای هم افزایی توان دستگاههای اجرایی استان در استفاده از ظرفیت سمن‌ها انجام شده است.

به گفته وی، نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد براساس اساسنامه و شرح وظایف و فعالیت‌های تعیین شده در آن از الزاماتی است که باید به آن توجه داشت.

وی یادآور شد: دولت تشکل‌های مردم نهاد را یک فرصت می‌بیند و برهمین اساس برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی اولین نشست را با سازمان‌های مردم نهاد کشور گذاشت که از استان گیلان هم جمعی در آن حضور داشتند.

وی خواستار برنامه ریزی برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استان در راستای رفع مشکلات و کمکی به توسعه گیلان شد.

در این جلسه مدیران کل بهزیستی، محیط زیست، ورزش و جوانان، میراثفرهنگی وگردشگری، نمایندگان نیروی انتظامی و خانه تشکل‌های مردم نهاد گیلان هم درخصوص ضرورت هماهنگی‌ها و همکاری بین دستگاههای مربوطه برای ایجاد فرصت بهتر در استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استان سخنانی ایراد کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز