خبرگزاری کار ایران

۹۰۰ کارگر قطارشهری اهواز امسال دستمزد نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۳۹

«کارگران که دارای سوابق کاری ۳ تا ۱۲ساله هستند در بخشهای حفاری، تاسیسات، خدمات و حراست فعال‌اند که در خرداماه دو ماه از معوقات حقوقی آنان که مربوط به بهمن و اسفند ماه سال گذشته می‌شد، پرداخت شد.»

یکی از کارگران شاغل در شرکت «کیسون» مجری پروژه قطار شهری اهواز از تعویق بیش از چهار ماه حقوق ۹۰۰ کارگر قرار دادی این شرکت خبر داد.

این کارگر به ایلنا گفت: کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز که زیر نظر شرکت کیسون فعالیت دارند هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند اما در سال جاری حقوقی دریافت نکرده‌اند.

او در ادامه گفت:کارگران که دارای سوابق کاری ۳ تا ۱۲ساله هستند در بخشهای حفاری، تاسیسات، خدمات و حراست فعال‌اندکه در خرداماه دو ماه از معوقات حقوقی آنان که مربوط به بهمن و اسفند ماه سال گذشته می‌شد، پرداخت شد.

این کارگر شاغل در پروژه قطار شهری اهواز دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را سوء مدیریت پیمانکار دانست و در ادامه گفت: عدم پیشرفت پروژه باعثشد با فشاری که مدیر عامل قطار شهری به شرکت کیسون وارد کرده بود از امروز صبح(شنبه ۲۵ مرداد) ریاست کارگاه مترو به شخص دیگری واگذار شود.

او با بیان اینکه شرکت قطار شهری اهواز باید تکلیف معوقات حقوقی کارگران را با رئیس سابق و جدید کارگاه مشخص کند گفت: شرکت کیسون هر ماه به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر خودداری می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از امنیت شغلی همکارانش گفت: شرکت کیسون در اجرای پروژه قطار شهری اهواز حدود ۹۰۰ کارگر قراردادی با سابقه دارد که وضعیت پیش آمده آنان را نگران تامین معاش و امنیت شغلی خود کرده است.

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه بعد از هفت سال
در این رابطه «عباس هلاکویی» مدیر عامل قطار شهری اهواز ضمن تایید تعویق حقوق کارگران شاغل در پروژه قطار شهری گفت: کارگران شرکت کیسون حقوق ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ماه را از کارفرمای خود طلب کارند.

او با بیان اینکه هر ماهه حقوق کارگران شرکت کیسون با سه ماه تاخیر پرداخت می‌شود اظهار داشت: این موضوع در شرکتهایی همانند کیسون که تعداد زیادی کارگر دارند و تجهیزات و ماشین آلات شرکت در اختیار آنان است روال شده است.

به گفته وی، پیش از این در خرداد ماه که معوقات حقوقی کارگران به بیش از ۵ ماه می‌رسید، دو ماه از حقوق معوقه به همراه عیدی سال گذشته پرداخت شد.

او با بیان اینکه از امروز مدیریت کارگاه پروژه قطار شهری تغییر کرده است افزود: دلیل تغییر مدیر سابق کارگاه قطار شهری عدم پیشرفت در انجام پروژه بوده است.

او گفت:در هفت سال گذشته پروژه قطار شهری فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهکه طبق توافق باید در طول این سال‌ها این پروژه به اتمام می‌رسید.

او با اشاره به اینکه هنوز بخشی زیادی از مطالبات کارگران از سوی شرکت پیمانکاری «کیسون» پرداخت نشده است افزود: با وجود آنکه کارفرمای پیشین شرکت کیسون برای پرداخت مطالبات کارگران ادعا می‌کرد پولی ندارد اما شرکت قطار شهری اهواز هر ماهه صورت وضعیتهای مالی شرکت کیسون را پرداخت کرده است.

او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شرکت قطار شهری اهواز هیچگونه بدهی به کیسون ندارد و صورت وضعیت‌های مالی آن تا پایان تیر ماه پرداخت شده با این حال این شرکت باید حقوق کارگران را در اولویت قرار دهد.

به گفته هلاکویی، شرکت بهره برداری قطارشهری اهواز از حقوق کارگران این واحد حمایت می‌کند ودر صورت مشاهده عملکرد ضعیف پیمانکاران سریعا بررخورد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز