خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح‌کنندگان بزودی توسط ملت استیضاح خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۰۲

استیضاح‌کنندگان با استیضاح وزیر علوم اندک وجه خود در نزد ملت را از دست می‌دهند / استیضاح وزیر علوم به دلیل تقابل طیف اقلیت افراطی با دولت یازدهم است / دانشگاه‌ها در طول دوران دولت سابق به حیاط خلوت افراطیون تبدیل شده بود / وزیر علوم دست کسانی را که با استفاده از رانت دولت قبل به جایی رسیده‌اند، رو کند.

یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان با استیضاح وزیر علوم اندک وجه خود در نزد ملت از دست می‌دهند، تاکید کرد: البته این افراد در سال آتی توسط ملت ایران استیضاح خواهند شد و ملت که اعمال آنها را رصد می‌کنند، رفتارشان را نخواهند بخشید.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح آقای فرجی‌دانا کاملا سیاسی و به دلیل تقابل طیف اقلیت افراطی با دولت یازدهم است.

وی ادامه داد: افراطیون عزمشان را جزم کرده‌اند تا دولت را در راستای استیفای حقوق ملت با مشکل روبرو سازند و شمشیر را از رو کشیده‌اند و چون در یک سال گذشته احساس می‌کردند که اگر اقدام اینچنینی انجام دهند ممکن است با واکنش افکار عمومی روبرو شوند، سکوت کردند و حال، تقابل مستقیم را کلید زده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه افراطیون خواستار استیضاح هستند و نه اکثریت میانه‌رو مجلس، یادآور شد: افراطیون که اقلیتی پرسروصدا را شامل می‌شوند، با استیضاح وزیر علوم سعی می‌کنند تا از دولت انتقام‌گیری کنند و از عصبانیت‌شان از شکست در انتخابات قبلی بکاهند و با استیضاح این پیام را به جامعه بدهند که چیزی تغییر نکرده است.

قنبری با بیان اینکه فرجی‌دانا از گزینه مطلوب افراطیون برای انتقام‌گیری است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها در طول دوران دولت سابق به حیاط خلوت افراطیون تبدیل شده بود و آنها سعی می‌کنند تا این حیاط خلوت از آنها گرفته نشود و شرایط در دانشگاه‌ها تغییر نیابد.

نماینده مردم ایلام در مجالس هفتم و هشتم با تقدیر از عملکرد وزیر علوم در دوران مدیریتش تاکید کرد: اقدامات آقای فرجی دانا نشان می‌دهد که ایشان در صیانت و دفاع از خواست ملت پایداری ورزیده‌اند و مطالبات ملت را محلی برای معامله قرار نداده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر علوم نباید از استیضاح نگران باشد، تصریح کرد: ایشان باید در صحن علنی مجلس حقایق رخ داده را بیان کنند و دست کسانی را که با استفاده از رانت دولت قبل به جایی رسیده‌اند، رو کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این استیضاح چیزی از شأن آقای فرجی دانا نه تنها کم نمی‌کند، بلکه موجب افزایش شأن آقای وزیر هم می‌شود و حتی اگر آقای فرجی دانا در مجلس هم رای نیاورند، جایگاه بالایی درافکار عمومی و جامعه دانشگاهی پیدا کرده‌اند چراکه از حقوق ملت کوتاه نیامده‌اند.

قنبری اضافه کرد: انتظار از آقای روحانی و سایر اعضای دولت یازدهم این است که در راستای حقوق ملت استوار گام بردارند و از حقوق ملت دفاع کنند و حقوق ملت را ملعبه بده و بستان‌های سیاسی قرار ندهند.

سخنگوی فراکسیون خط امام در مجلس هشتم با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان با استیضاح وزیر علوم اندک وجه خود در نزد ملت از دست می‌دهند، ابراز داشت: البته این افراد در سال آتی توسط ملت ایران استیضاح خواهند شد و ملت که اعمال آنها را رصد می‌کنند، رفتارشان را نخواهند بخشید.

وی در پایان تاکید کرد: استیضاح‌کنندگان بیم آن دارند که اگر وزیر علوم بر مسند وزارت باقی بماند دیگر تخلفات دولت قبل آشکار شود و می‌خواهند دیگر تخلفات افشا نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز