خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور:

تولید پلاستیک در کشور تا پایان سال به نصف می رسد / سطل زباله و قطعات خودرو از چین وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۵۳

در سال گذشته تولیدات محصولات پلاستیکی چهار میلیون تن در کل واحدهای تولیدی بوده که امسال با ادامه این روند به دو میلیون کاهش پیدا خواهد کرد و از این پس کلیه کالاها نظیر سطل زباله و قطعات خودرو از چین وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور گفت: تولید پلاستیک در کشور تا پایان سال دو میلیون تن نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.

نصرالله رضازاده، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شرایط فعلی صنعت پلاستیک در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده کالاها در کشور افزایش پیدا کرده و با روش قبلی دیگر محاسبات صورت نمی‌گیرد و یارانه تنها به پتروشیمی‌ها تعلق گرفته و صنایع پایین دستی بهره‌ای از آن نمی‌برند نرخ محصولات پلاستیکی تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و قدرت رقابت تولید‌کنندگان داخلی نیز از بین رفته است.

وی افزود: در این شرایط با کاهش تقاضا در بورس کالا مواجه‌ هستیم و چون خریداران مانند سابق فعالیت نمی‌کنند و بخشی از فعالیت صنایع پلاستیکی متوقف شده است.

رضازاده با بیان اینکه با ادامه این روند تا پایان سال میزان تولیدات کاهش چشم‌گیری خواهد داشت تصریح کرد: در سال گذشته تولیدات محصولات پلاستیکی چهار میلیون تن در کل واحدهای تولیدی بوده که امسال با ادامه این روند به دو میلیون کاهش پیدا خواهد کرد و از این پس کلیه کالاها نظیر سطل زباله و قطعات خودرو از چین وارد می‌شود.

رضازاده گفت: دولت چین بسیار هوشمند است و خدماتی که باید به واحدهای تولیدی خود بدهد، ارائه می دهد و نهایت استفاده را از فرصت‌های کشورهای مختلف به دست آورد.

وی افزود: به عنوان مثال برای ارسال محصولات پلاستیکی به ایران ۱۷ درصد جایزه صادراتی تعیین کرده زیرا ما می‌توانیم با آنها رقابت کنیم اما برای کشور عراق که ظرفیت و پتانسیل تولید پلاستیک را ندارد تنها ۶ درصد جایزه صادراتی تعیین کرده است.

وی گفت: زمانی که ما در موضوعی اشتباه کنیم به راحتی بازار داخلی را تقدیم چینی‌ها می کنیم.

وی در خاتمه گفت: مطمئنا تا پایان سال میزان واردات بیش از تولیدات محصولات پلاستیکی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز