خبرگزاری کار ایران

انگلیس و آمریکا هشدار دادند:

روسیه از تجهیز جدایی‌طلبان به بهانه ارسال کمک به اوکراین خودداری کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۱۴

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که چنین تلاشی توسط روسیه «کاملا غیرقابل قبول» بوده و به منزله «اشغال نظامی اوکراین» تلقی خواهد شد.

آمریکا و انگلیس به روسیه هشدار داده‌اند که تلاش نکند در قالب کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، برای جدایی‌طلبان شرق این کشور نیرو و کمک نظامی ارسال کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که چنین تلاشی توسط روسیه «کاملا غیرقابل قبول» بوده و به منزله «اشغال نظامی اوکراین» تلقی خواهد شد.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس هم گفته است: «از روسیه می‌خواهیم از این اقدام تحریک‌آمیز خودداری کند.»

وی افزود: «از گزارش‌هایی که از ورود نیرو‌ها و ادوات روسی به اوکراین خبر می‌دهند، عمیقا نگران هستیم.»

هاموند همچنین نسبت به آماده شدن نیروهای نظامی روسیه برای مداخله در اوکراین به بهانه «مداخله با اهداف بشردوستانه» ابراز نگرانی کرده است.

روز گذشته – جمعه - برخی رسانه‌ها از ورود خودروهای نظامی روسیه به خاک اوکراین خبر دادند.

درگیری‌های سنگین میان ارتش اوکراین و شبه‌نطامیان جدایی طلب هوادار روسیه در شرق این کشور همچنان ادامه دارد.

هم‌زمان، روسیه اعلام کرده است که رزمایش نظامی نیروهای این کشور در نزدیکی مرزهای اوکراین به پایان رسیده و سربازان روسی به پادگان‌ها بازگشته‌اند.

با وجود این، ناتو اعلام کرده است که روسیه ۲۰ هزار سرباز را در مرزهای غربی خود با اوکراین مستقر کرده است.

در روزهای گذشته، غرب تلاش کرد با افزایش تحریم‌های روسیه این کشور را از آنچه «مداخله و پشتیبانی» از جدایی‌طلبان شرق اوکراین خوانده می‌شود، باز دارد اما مسکو در اقدامی تلافی‌جویانه واردات مواد غذایی از اروپا و آمریکا را قطع کرد.

در تحولی دیگر، مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که در حال بازجویی از پنج افسر ارتش اوکراینکه چند روز پیش بازداشت شده‌اند، هستند.

این افسران به همراه ۴۰۰ سرباز اوکراینی یکشنبه گذشته در جریان عقب‌نشینی از حمله شبه‌نظامیان در شرق اوکراین، وارد خاک روسیه شده بودند.

هنوز مشخص نیست روسیه در چه جایگاهی می‌خواهد این افسران اوکراینی را محاکمه کند اما مسکو می‌گوید آن‌ها از سلاح‌های سنگین علیه غیرنظامیان در منطقه «لوشانک» استفاده کرده‌اند.

دولت اوکراین اعلام کرده است در جریان درگیری‌های پنجشنبه گذشته ۱۵ سرباز ارتش کشته و ۷۹ نفر دیگر مجروح شده‌اند.
از زمان آغاز درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان در شرق این کشور در ماه آوریل گذشته، حدود هزار و ۵۰۰ نظامی، شبه‌نظامی و غیرنظامی در این مناطق کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز