خبرگزاری کار ایران

شوهانی به در گفت‌وگو با ایلنا:

دستگاه قضا نباید تسلیم فشار گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۴۲

قوه قضاییه باید در رسیدگی به پرونده افراد، آنها را به یک چشم نگاه کند و برایش مهدی هاشمی یا سعید مرتضوی و محمود احمدی‌نژاد فرقی نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه قضا نباید تسلیم فشارهای گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شود و باید بدون هیچ شائبه‌ای به پرونده‌ها رسیدگی کند تا افکار عمومی را اقناع کند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عدم رسیدگی یا عدم صدور حکم برخی از پرونده‌ها توسط قوه قضاییه مانند پرونده معاون اول دولت دهم، پرونده رئیس دولت دهم و پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس قانون اساسی قوه قضاییه از استقلال برخوردار است و باید در امر رسیدگی به پرونده‌ها و قضا مستقلانه عمل کند و تحت تاثیر فشارهای سیاسی یا هر فشار دیگری قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی همه افراد از حقوق یکسانی برخوردار هستند، اظهار داشت: قوه قضاییه باید در رسیدگی به پرونده افراد، آنها را به یک چشم نگاه کند و برایش مهدی هاشمی یا سعید مرتضوی و محمود احمدی‌نژاد فرقی نداشته باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پرونده تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی، پرونده‌ای است که از سوی مجلس شورای اسلامی پیش رفته و نمایندگان مردم در پی تحقیقاتشان دریافته‌اند در سازمان تامین اجتماعی تخلفات گسترده‌ای رخ داده است که باید به آن هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

شوهانی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها اعتماد مردم را به خود جلب کند، یادآور شد: پرونده‌های خاص و ویژه باید از منظر حقوقی رسیدگی شوند و نه از منظر سیاسی و نباید دستگاه قضا تسلیم فشارهای گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شود و باید بدون هیچ شائبه‌ای به پرونده‌ها رسیدگی کند تا افکار عمومی را اقناع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار برخی از رسانه‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نباید طوری عمل کنند که این شائبه و شبهه ایجاد شود که قوه قضاییه استقلال ندارد و تحت تاثیر گروه‌های سیاسی و بازی‌های رسانه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تخلفات گسترده دولت سابق ابراز داشت: یک سال از پایان عمر دولت دهم گذشته است و پرونده‌های تخلف زیادی از آن دولت به یادگار مانده است اما با گذشت یک سال باز به اکثریت پرونده‌های تخلف آن دولت به نظر می‌رسدبه طور کامل رسیدگی نشده است و گویی رسیدگی به پرونده‌ها لاک‌پشتی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر پرونده تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: انتظار این بود که حداقل برای احترام به تلاش‌های نمایندگان به این پرونده سریع‌تر رسیدگی می‌شد اما نه تنها از موعد قانونی رسیدگی به این پرونده گذشته بلکه شاهد اراده‌ای برای رسیدگی سریع به این پرونده نیستیم.

شوهانی تاکید کرد: انتظار داریم قوه قضاییه قاطعانه، مستقلانه و دور از هر گونه شائبه به پرونده‌های خاص و ویژه رسیدگی کند که از جمله این پرونده‌ها، پرونده‌های دولت قبل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز