خبرگزاری کار ایران

بهرام ریحانی و رویایی که «رستاخیزملائک» شد

کد خبر : ۱۹۰۸۹۵

بهرام ریحانی با بازی در نمایش «رستاخیز ملایک» که برای حضور در سومین جشنواره «تئاترشهر» آماده می‌شود، به رویای خود عینیت می‌بخشد.

بهرام ریحانی، کارگردان و بازیگر پانتومیم تئا‌تر کشور با این توضیح که ایده نمایش نامه «رستاخیز ملایک» زمانی که در بیمارستان بستری بودم در ذهنم شکل گرفت، افزود: در آن زمان اشعار مولانا را می‌خواندم که ایده نمایش نامه با الهام از شعری در ذهنم ساخته شد و طرح آن را نوشتم.

به گزارش ایلنا؛ این نویسنده افزود: ماجرای نمایش درباره یک فرشته است که از خداوند می‌پرسد علت آفرینش انسان با توجه به اتفاقات وحشتناکی که رخ می‌دهد چیست؟ به او پاسخ داده می‌شود خودت با زندگی انسان آشنا شو تا متوجه شوی انسان قدرت انتخاب دارد که از خود دیو بسازد یا فرشته و حتی بالا‌تر.

این هنرمند با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم «رستاخیز ملایک» نمایشی معمولی باشد، تصریح کرد: آنچه در توان و ذهنم است انجام می‌دهم بدون اینکه ادعای عجیب وغریبی باشد تا تبدیل به عینیت شود. من رویایی دیدم و تا نزدیکی مرگ رفتم می‌خواهم تماشاگر را در آن شریک کنم ولی می‌دانم کار آسانی نیست. اجرا و تبدیل یک رویا به واقعیت هزینه دارد.

ریحانی با این توضیح که اجرای این نمایش دغدغه شخصی نیست بلکه دغدغه انسانی است، اظهار داشت: اتفاقات دنیا حاصل کار انسان است. افراد سرنوشت زشت و خوب را می‌سازند تا تاریخ شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای تئا‌تر حالم خوب است، گفت: بیماری را پشت سر گذاشتم و امید و انگیزه من اجرای این نمایش است. فرقی نمی‌کند در تئاترشهر باشد یا رودخانه و قله کوه. حتی اگر با ۵ درصد توانایی به صحنه برم دلم می‌خواهد که بازی کنم و اگر این اتفاق بی‌افتد من درونی خوب شدم و ناخودآگاه حالم بهتر می‌شود.

ریحانی درباره شیوه اجرای نمایش «رستاخیز ملایک» توضیحاتی ارایه داد و افزود: کار به صورت گروهی انجام می‌شود براساس تمرینات مداوم و پی گیر. نمایش تلفیقی از تصویر و اجرای زنده است که بخش‌های تصویریدر استخری در اتوبان تهران - قم فیلمبرداری شده.

بهرام ریحانی نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «رستاخیز ملایک» است که برای حضور در سومین جشنواره «تئا‌تر شهر» تمرین می‌شود.

سومین جشنواره تئا‌تر شهر ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۳ در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز