خبرگزاری کار ایران

در نطق میان دستور در مطرح شد:

انتقاد دهدشتی از عدم صدور حکم تحقیق و تحفص مجلس از سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۹۱

باید به قوه قضائیه تذکر داد که چرا بعد از گذشت ۶ ماه از ارسال گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی وبا گذشت ۳ ماه از مهلت قانونی هنوز رای صادر نشده و رسانه ملی نسبت به پخش تصاویر متهمان عنایت دارد در حالی که طبق ماده ۲۱۶ آئین نامه داخلی مجلس گزارشات تحقیق و تفحص باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: خشکاندن فساد مالی و اقتصادی مستلزم اقدام همه جانبه قوا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین دهدشتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد جنایات استکبار و صهیونیست در غزه و در سکوت حکام عرب هستیم قطعا روز قدس پاسخ محکم و کوبنده برای ظالمان غاصب خواهد بود.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان متعلق به مولای متقیان حضرت علی(ع) است، شخصیتی که در تشکیل و نحوه اداره حکومت همواره بهترین الگو برای سیاستمداران و رهبران جوامع اسلامی بوده است. یکی از اصلی ترین معضلات حکومت حضرت علی(ع) مفاسد اقتصادی بود که بیشترین توان خود را صرف مبارزه با آن می کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت علی(ع) پس از بیعت مردم رسیدگی به معیشت و بازسازی توان اقتصادی و مبارزه با کسانی که از موقعیت خود سوء استفاده می‌کردند را در اولویت قرار می‌داد، تصریح کرد: ایشان در فرازی از نهج‌البلاغه می‌فرمایند که بدانید آنچه که از زمین و سایر اموال به دیگران عطا شده را به بیت‌المال بازمی‌گردانند حتی اگر این امر را به مهر زنان رفته باشد را به حالت اول بازمی‌گرداند.

دهدشتی تاکید کرد: فساد از جمله جرایمی است که در خفا اتفاق می‌افتد. این معضل شفافیت بیشتر در ارائه خدمات را کم می‌کند بنابراین باید نظارت کافی وجود داشته باشد. متاسفانه در تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی و خودروسازی مشاهده شد که به دلیل عدم شفافیت و بی‌برنامه‌گی زمینه فساد فراهم شده است و اگر مجلس به دلیل برخی ملاحظات نخواهد و یا نتواند ورود کند کشور دچار خسارت‌های بسیاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید به قوه قضائیه تذکر داد که چرا بعد از گذشت ۶ ماه از ارسال گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی و با گذشت ۳ ماه از مهلت قانونی هنوز رای صادر نشده است، یادآور شد: رسانه ملی که نسبت به پخش تصاویر متهمان عنایت دارد در حالی که طبق ماده ۲۱۶ آئین‌نامه داخلی مجلس گزارشات تحقیق و تفحص باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره سخن مبنی بر اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند به خدا سوگند اگر حسن و حسین خطایی می‌کردند از من روی خوش نمی‌دیدند تا آنکه حق را از آنها باز پس ستانم، بیان کرد: چه زیبا رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ در فرمان ۸ ماده‌ای ابلاغ فرمودند که خشکاندن فساد مالی و اقتصادی مستلزم اقدام همه جانبه قواست و قوه مجریه باید با نظارت سازمان یافته از ورود فساد مالی پیشگیری کند و قوه قضائیه با استفاده از کارشناسان باید افراد متخلف را شناسایی کند.

دهدشتی خاطرنشان کرد: در همین راستا به دولت تاکید می‌کنم که به منظور شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات هر چه سریع‌تر اقدام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ابراز داشت: از مردم شریف آبادان و خرمشهر از طرف دولت احمدی‌نژاد، هاشمی و خاتمی به واسطه بی‌مهری‌ها، کم‌لطفی‌ها، عذرخواهی می‌کنم. خرمشهر و آبادان زمانی پیش غراول توسعه کشور بودند و طی ۸ سال مورد آماج حملات دشمن بودند و امروز پس از ۲۵ سال که باید به ویترین توسعه کشور تبدیل شود به شهر مهاجرگریز تبدیل شده است. از این رو امیدوارم روزی نرسد که از جانب دولت تدبیر و امید هم از مردم آبادان عذرخواهی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز