خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با ایلنا؛

قراردادهای نفتی مربوط به حوزه خاص است / اتاق بازرگانی ورود پیدا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۵۲

وظیفه ما تسهیل روابط تجاری با چین و یا اعزام هیات به این کشور و یا دعوت از نمایندگان بخش خصوصی این کشور است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: نفت فضایی بسته داشته و اتاق اجازه ورود به قرارداد شرکت های چینی با ایران را ندارد.
مجید حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش اتاق در قرارداد با شرکت های چینی در حوزه نفت گفت: با توجه به اینکه قراردادهای نفتی بلاخص در حوزه بالادستی در سطح کلان کشور است عمدتا دولتی بوده و بخش خصوصی و حتی اتاق به همان میزان که عموم مردم از چند و چون قضایا مطلع می شود در جریان امور قرار می گیرد.
وی افزود: در کل فضای نفت فضایی بسته و مباحثمربوط به قراردادها، اکتشاف و خرید وفروش بیشتر جنبه محرمانه داشته و در انظار عمومی قرار نمی گیرد.

حریری خاطرنشان کرد: اتاق در حوزه های ورود پیدا می کند که اعضا در آن فعال باشند ضمن اینکه سیاست گذار نیز نیست.

وی ادامه داد: وظیفه ما تسهیل روابط تجاری با چین و یا اعزام هیات به این کشور و یا دعوت از نمایندگان بخش خصوصی این کشور است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در ادامه از برگذاری سمیناری در ۲۷ مرداد ماه با موضوع صادرات غیر نفتی خبر داد و گفت: در این سمینار در زمینه مباحثمربوط به صادرات غیر نفتی بررسی مشکلات در این مسیر چگونگی جلوگیری از خام فروشی و فاصله گرفتن از صادرات مبتنی بر سوبسید و انر‍ژی و روی آوردن به تولید مبتنی بر تکنولوژی و ایجاد ارزش افزوده مطرح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز