خبرگزاری کار ایران

شفیعی در نطق میان‌دستور:

رئیس جمهور تکلیف قبول‌شدگان آزمون استخدامی ۹۱ را روشن کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۳۲

اغلب نمایندگان نسبت به اینکه سوالات یا طرح‌های تحقیق و تفحص و استیضاح آنها پشت درب هیات رئیسه معطل مانده معترض هستند و آن را خلاف شرح وظایف قانونی هیات رئیسه می‌دانند، لذا انتظار می‌رود که هیات رئیسه مجلس به جای مصلحت دولت مصلحت ملت را در نظر بگیرد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: کسانی که در آزمون‌های استخدامی سال ۹۱ شرکت کرده و قبول شده‌اند دائماً در مورد سرنوشت‌شان از ما می‌پرسند که ما از رئیس جمهور خواستاریم که وضعیت این افراد را روشن کنند.

به گزارش ایلنا، نوذر شفیعی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن قدردانی از سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان در سخنان گوهربار خود مسیر حرکت کارگزاران نظام را دقیقاً مشخص فرمودند و وظیفه همه مسئولان است که در این مسیر گام بردارند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در تذکر به هیات رئیسه مجلس درخصوص رسیدگی به سوالات، استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها گفت: اغلب نمایندگان نسبت به اینکه سوالات یا طرح‌های تحقیق و تفحص و استیضاح آنها پشت درب هیات رئیسه معطل مانده معترض هستند و آن را خلاف شرح وظایف قانونی هیات رئیسه می‌دانند، لذا انتظار می‌رود که هیات رئیسه مجلس به جای مصلحت دولت مصلحت ملت را در نظر بگیرد.

وی در تذکر به وزرای دفاع و اطلاعات افزود: متاسفانه این وزارتخانه‌ها نسبت به تحولات عراق از اشراف اطلاعاتی لازم برخوردار نبودند، از این‌رو انتظار می‌رود تجربه عراق باعثدقت بیشتر نسبت به تحولات منطقه شود.

شفیعی ادامه داد: دیپلمات‌های هسته‌ای کشورمان با سعی و تلاش در پی تامین منافع ملی هستند. آنها در شرایط فعلی که مذاکرات به نقطه حساس خود رسیده نیازمند حمایت هستند و وظیفه جامعه سیاسی است که با حفظ وحدت آنها را حمایت کند.

وی همچنین با تقدیر از دولت بابت پرداخت حقوق رزمندگان گفت: با این حال متاسفانه عده‌ای از رزمندگان هنوز بلاتکلیف هستند، لذا باید نسبت به برقراری حقوق آنها نیز اقدامات لازم به‌عمل آید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به نوبخت نیز گفت: خشکسالی در استان فارس بیداد می‌کند، اما کمترین توجهی به آن نشده است، ناگاه اینگونه تصور نشود که شما در جایگاه ملی، محلی عمل می‌کنید.

شفیعی خطاب به رئیس جمهور گفت: کسانی که در آزمون‌های استخدامی سال ۹۱ شرکت کرده و قبول شده‌اند، در مورد سرنوشت‌شان از ما می‌پرسند، به هر حال آنها هم بخشی از جامعه هستند و باید تکلیف آنها نیز مشخص شود.

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست که در پرداخت پاداش فرهنگیان ممسنی و رستم که طی سال‌های ۶۸ تا ۸۶ پرداخت نشده است، تسریع شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس نهم در ادامه ضمن تقدیر از تمام تلاش‌های وزیر بهداشت و درمان گفت: پرداخت مرخصی‌های کارکنان مناطق محروم طی سال‌های ۶۸ تا ۷۳ پرداخت نشده و آنها از این وزارتخانه انتظار ویژه دارند.

وی همچنین در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی گفت: صیفی‌کاران ممسنی و رستم فصل خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و متاسفانه محصول آنها بر زمین باقی ماند و وزارت جهاد کشاورزی تنها نظاره‌گر این موضوع بود. امید است دولت از طریق پرداخت خسارت به کشاورزان این قصور را جبران کند.

شفیعی افزود: تعداد کثیری از طرح‌های صنعتی کشاورزی در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد که از سال‌های ۸۹ تاکنون آماده دریافت تسهیلات هستند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور نیز گفت: اخیراً ممسنی و رستم با دو پدیده زمین‌لرزه و طوفان مواجه شده که خسارات زیادی به مردم این مناطق وارد شده است، امیدواریم به این وضعیت رسیدگی و نسبت به پرداخت خسارت اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: قول و دستور مساعدی درخصوص بهبود وضعیت جاده قائمی - بابامیدان داده‌اید اما این دستور در طبقات پایین وزارتخانه به فراموشی سپرده شد. آیا بیش از ۲۰ کشته طی ۳ ماه گذشته در یک جاده ۳۵ کیلومتری کافی نیست تا وزارت راه به فکر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز