خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در تذکر آیین نامه‌ای مطرح کرد:

انتقاد از تأخیر در تعیین تکلیف استیضاح وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۸۴

امضاکنندگان طرح استیضاح چیت چیان در انتظار تصمیم گیری هیأت رئیسه هستند / استیضاح وزیر نیرو سیاسی نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تأخیر در تعیین تکلیف وضعیت استیضاح وزیر نیرو گفت: مدت هاست که امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر نیرو منتظر تعیین تکلیف این طرح از سوی هیأت رئیسه مجلس هستند.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده ۲۲۳ آن گفت: با توجه به اینکه بحثاستیضاح وزیر نیرو به صورت واضح و کتبی مدت هاست تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است اما متاسفانه خبری از تعیین تکلیف آن نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیأت رئیسه موظف است در اولین جلسه علنی استیضاح را اعلام وصول و در همان روز متن استیضاح برای افراد مورد استیضاح ارسال و همزمان چاپ و بین نمایندگان توزیع شود افزود: متأسفانه به ما وعده داده اید که جلسه ای را برای تعیین تکلیف استیضاح وزیر نیرو برگزار کنیم که این جلسه نیز تا کنون برگزار نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه هیأت رئیسه قرار بود امروز طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند، تصریح کرد: با توجه به این که اولین طرح استیضاح مربوط به وزیر نیرو بوده اما تعیین تکلیف آن هنوز صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر نیرو برای رفع مشکلات آب شرب و کم آبی استان های مختلف کشور است گفت: نمایندگان باید بتوانند حرف دل مردم را در صحن علنی مجلس به وزرای دولت بزنند.

قاضی پور با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر نیرو سیاسی نیست افزود: شاه بیت فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به کشاورزی و حمایت از کشاورزان بود و در همین راستا خواهش ما تعیین تکلیف طرح استیضاح وزیر نیرو از سوی هیأت رئیسه مجلس است.

باهنر در پاسخ به تذکر قاضی پور گفت: من این قصور را می پذیرم ما مدتی در حدود دو هفته قرار بود که جلسه ای با حضور استیضاح کنندگان و وزیر نیرو برگزار کنیم تا شاید تفاهمی حاصل شود اما هنوز موفق نشدیم.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد در اولین زمان ممکن جلسه یادشده را برگزار کنیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه اگر قرار است حمایت از کشاورزان با استیضاح صورت بگیرد چرا وزیر کشاورزی را استیضاح نمی‌کنید گفت: امید است با بارش باران که رحمت الهی است مشکل کم آبی کشور مرتفع شود و نیازی به استیضاح نباشد. /

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز