خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

بازگشایی مرز خسروی بستگی به حل مسایل امنیتی عراق دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۲۰

ارایه تسهیلات در مناطق مرزی و فعالیت‌های مرزی، بخشودگی مالیات و واگذاری تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی با سود چهار درصد، به کسانی که در مناطق مرزی سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مجموعه کارهایی است که وزارت کشور در آن بحثهماهنگ کننده دارد.

وزیر کشور درباره بازگشایی مرز خسروی و از سرگیری تردد زوار عتبات عالیات از این مرز، گفت: بحثما مساله عراق است که اینک با مشکل امنیتی روبه رو است ولی درصورت اعلام آمادگی آنها و حل مسایل امنیتی، آماده بازگشایی مرز هستیم.
به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور اظهارداشت: بطور کلی ما آماده بازگشایی این مرز هستیم و بارها به دولت عراق این مساله را اعلام کرده‌ایم ولی این آمادگی از سوی طرف مقابل وجود ندارد.

وی درخصوص ارتقای مساله معیشت مرزنشینان و بهبود وضع مرزهای رسمی نیز تصریح‌کرد: مساله مرزنشینان فقط به وزارت کشور برنمی‌گردد، بلکه وزارت کشور به عنوان هماهنگ کننده فعالیت‌ها در منطقه مرزی است.

رحمانی‌فضلی گفت: کارگروه ویژه مرزی با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف، بدین منظور تشکیل شده که هر یک وظایفی دارند و در جلساتی که این کارگروه برگزار می‌کند به طرح‌هایی که باید برای تغییر وضع معیشتی مرزنشینان در منطقه مرزی اجرا شود، اولویت می دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات در مناطق مرزی و فعالیت‌های مرزی، بخشودگی مالیات و واگذاری تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی با سود چهار درصد، به کسانی که در مناطق مرزی سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مجموعه کارهایی است که وزارت کشور در آن بحثهماهنگ کننده دارد.

۱۸ خرداد سال ۱۳۹۲ به دنبال اجرای عملیات انتحاری و انفجار بر سر راه اتوبوس زائران ایرانی در ۹۰ کیلومتری شمال بغداد که منجر به شهادت ۱۴ زائر و مجروح شدن ۴۴ نفر دیگر شد؛ مرز خسروی به علت نبود امنیت در عراق بسته شد.

وزیر کشور عصر جمعه به منظور بررسی وضع مرزهای پرویزخان و خسروی و پیگیری مسایل و مشکلات مرزنشینان وارد شهرستان مرزی قصرشیرین شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز