خبرگزاری کار ایران

مسئول گروه طب مادر و جنین بیمارستان شریعتی:

۱۰ درصد بارداری ها در کشور پرخطر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۳۳۳

زایمان های پرخطر می تواند با سقط، مرده زایی و زایمان زودرس همراه باشد / استعمال دخانیات، دیابت، کم تحرکی، چاقی، استرس و بارداری پس از ۳۵ سالگی از عواملی است که خطر بارداری را افزایش می دهد.

مسئول گروه طب مادر و جنین بیمارستان شریعتی گفت: ۱۰ درصد از بارداری هایی که در کشور انجام می شود از نوع پرخطر است.

به گزارش ایلنا، شهلا سادات جمالی امروز در نشست خبری برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران که در بیمارستان شریعتی برگزار شد، گفت: زایمان های پرخطر می تواند با سقط، مرده زایی و زایمان زودرس همراه باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش سن ازدواج در کشور، حاملگی پر خطر در مادرانی که درسنین بالا باردار می شوند بیشتر دیده می شود.

جمالی بااشاره به اینکه حاملگی پرخطر در بین زنان روستایی و شهری تفاوتی ندارد، افزود: استعمال دخانیات، دیابت، کم تحرکی، چاقی، استرس و بارداری پس از ۳۵ سالگی از عواملی است که خطر بارداری را افزایش می دهد.

وی در مورد اینکه شرایط محیطی و تغییر سبک زندگی بر افزایش زایمان های پرخطر تأثیرگذار بوده گفت: هنوز مطالعه ای نشده که نشان دهد شرایط محیطی مانند امواج چقدر خطرناک است یا سقط جنین را افزایش داده و یا اینکه مرده زایی را بیشتر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز