خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

بررسی حدود وظایف کمیسیون اجتماعی و بهداشت مجلس در قالب طرح عادی

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۸۵

براساس ماده ۵۱ آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون اجتماعى براى انجام وظایف محوله در محدوده امور ادارى و استخدامى، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون مطابق ضوابط این آیین‏ نامه تشکیل مى‏ شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت طرح اصلاح مواد ۵۱ و ۵۶ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره حدود وظایف کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با فوریت طرح اصلاح مواد ۵۱ و ۵۶ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره حدود وظایف کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مخالفت کردند، ‌ از این‌رو این طرح به صورت عادی بررسی خواهد شد.

براساس ماده ۵۱ آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون اجتماعى براى انجام وظایف محوله در محدوده امور ادارى و استخدامى، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون مطابق ضوابط این آیین‏‌نامه تشکیل مى‏‌شود.

همچنین در ماده ۵۶ آمده است کمیسیون بهداشت و درمان براى انجام وظایف محوله در محدوده بهداشت، درمان، امداد، بهزیستى، تأمین اجتماعى و بیمه‏‌هاى اجتماعى و هلال احمر مطابق ضوابط این آیین‏‌نامه تشکیل مى‏‌شود.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: با توجه به تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تدوین شرح وظایف این وزارتخانه و با توجه به اینکه یکی از ابزار رفاه اجتماعی بیمه‌ها می‌باشند و بیمه‌های اجتماعی هیچ گونه ارتباطی به بهداشت و درمان ندارند، طرح اصلاح مواد ۵۱ و ۵۶ آیین‌نامه داخلی مجلس پیشنهاد شد، به طوری که امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی که همگی حمایت‌های چند لایه اجتماعی می‌باشند جزو وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و زیرمجموعه کمیسیون اجتماعی می‌باشند و عملاً اظهارنظر اصلاح و ارتقای قوانین باید در کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون اجتماعی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز