خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

آمریکا آماده گفت‌وگو با ایران درباره تحولات عراق است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۰۹۱

یک منبع رسمی در دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که آمریکا در چارچوب کمک به عراق برای مقابله با عناصر داعش، خود را برای مذاکره با ایران آماده می‌کند.

برخی منابع خبری از تمایل آمریکا برای گفت‌وگو با ایران درباره تحولات اخیر عراق و تلاش برای مقابله با تحرکات عناصر داعش خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، یک منبع رسمی در دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که آمریکا در چارچوب کمک به عراق برای مقابله با عناصر داعش، خود را برای مذاکره با ایران آماده می‌کند.

این مقام رسمی افزود که انتظار می‌رود مذاکرات تهران و واشنگتن طی روزهای آینده انجام شود.

این مذاکرات احتمالی در حالی برگزار خواهد شد که دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ از امروز – دوشنبه - در وین آغاز شده و قرار است تا جمعه ادامه داشته باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این تاکید کرده بود که مذاکرات واشنگتن و تهران منحصر به مسائل هسته‌ای است.

«ماری هارف» در پاسخ به پرسشی در ارتباط با برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر همکاری ایران و آمریکا درباره تحولات اخیر عراق، گفت که تهران و واشنگتن در این‌باره مذاکره‌ای نداشته‌اند.

وی افزود: «قرار است دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران دوشنبه آغاز شود، این گفت‌وگوها تنها به مساله هسته‌ای منحصر می‌شود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز