خبرگزاری کار ایران

ارتش عراق وارد شهر کرکوک شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۱۰

ارتش عراق بار دیگر در کرکوک مستقر شده و اطراف مکان‌های حیاتی این شهر حلقه امنیتی ایجاد کرد.

نیروهای ارتش عراق با حمایت بالگردهای نظامی وارد شهر «کرکوک» شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، یک منبع امنیتی در استان کرکوک گفت که تعداد زیادی از نیروهای ارتش عراق با حمایت بالگردهای نظامی وارد شهر کرکوک شدند.

این منبع افزود که ارتش عراق بار دیگر در کرکوک مستقر شده و اطراف مکان‌های حیاتی این شهر حلقه امنیتی ایجاد کرد.

پیش از این، منابع سیاسی و نظامی در استان کرکوک گفته بودند که نیروهای پیشمرگه به بهانه حمایت از این شهر در برابر حملات گروه تروریستی داعش، قصد ورود به آن را دارند.

برخی از ساکنان کرکوک نیز نگران آن هستند که نیروهای پیشمرگه در صورت ورود به این شهر برای همیشه در آن بمانند.

نیروهای پیشمرگه در حال حاضر در نزدیکی شهر «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک مستقر شده‌اند و ناظران سیاسی و نظامی پیش‌بینی می‌کنند که دولت اقلیم کردستان عراق از اوضاع ناامن موصل برای الحاق مناطق مورد مناقشه به اقلیم کردستان استفاده کند.

برخی منابع نیز گفتند که نیروهای پیشمرگه برای ورود به مناطق مورد مناقشه اقلیم کردستان و بغداد به بهانه حمایت ساکنان این مناطق، آمادگی کامل دارند اما هیچ گونه واکنشی به اشغال موصل توسط داعش از خود نشان نداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز