خبرگزاری کار ایران

علوی در سخنرانی پیش از خطبه ها:

دولت تدبیر و امید خاستگاه جناحی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۱۴۴

وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن یک جناح و زمین زدن جناح دیگر و همچنین تقویت و تضعیف یک عده نخواهد بود و دست برادری به سوی همه آنهایی که اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را باور دارند دراز می کند و از فعالیت همه آنان حمایت خواهد کرد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد:

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام علوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه امنیت پایدار و کم هزینه یعنی امنیتی که با همراهی مردم ایجاد شود گفت: ما امروز جامعه اطلاعاتی ۷۶ میلیونی داریم وقتی مشارکت مردم در تولید امنیت افزایش پیدا کند هزینه این تولید امنیت کاسته خواهد شد اما شرط مشارکت مردم در تولید امنیت این است که دستگاه اطلاعاتی و سایر خدمتگزاران به مردم بها بدهند.


وی افزود: وقتی مردم احساس شخصیت کنند از ارتکاب کاری که شایسته آنها نیست خودداری می کنند کسی که شخصیت او با کرامت جلوه می کند خود را با کارهای نفسانی ضایع نخواهد کرد وقتی ما برای جامعه شخصیت قائل باشیم و به آنها بها بدهیم همه مردم در تولید امنیت شرکت می کنند و در این صورت امنیت مردم بنیان پایدار می ماند.


علوی با تاکید براینکه وزارت اطلاعات خودر ا موظف به صیانت از آبرو و حرمت همه مردم می داند گفت: علاوه بر این ما خود را موظف به حفظ حرمت همه مدیران و مسئولینی که سرمایه نظام هستند می دانیم و از اینکه عناصری نامحرم بخواهند در کشور به مسئولیتی دست یابند جلوگیری می کنیم و اگر مدیری نادانسته مرتکب خطایی شود به وی تذکر می دهیم.


وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید خاستگاه جناحی ندارد گفت: وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن یک جناح و زمین زدن جناح دیگر و همچنین تقویت و تضعیف یک عده نخواهد بود و دست برادری به سوی همه آنهایی که اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را باور دارند دراز می کند و از فعالیت همه آنان حمایت خواهد کرد.


وی افزود: اما در برابر دشمنان نظام وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) مظهر اشداء علی الکفار هستند. امروز پنجه آهنین سربازان گمنام امام زمان(عج) در گلوی دشمنان اسلام فرو رفته و فرصت توطئه را از آنها سلب کرده است اگر امروز امنیت در کشور حکمفرما است به دلیل اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) است.


وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه اگر یک بمب در گوشه ای از کشور منفجر شوند همه متوجه خواهند شد گفت: اما اگر با فعالیت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) ده ها بمب در سراسر کشور خنثی شود کسی مطلع نخواهد شد وزارت اطلاعات نسبت به عناصر تروریستی و یا سرویس هایی که بخواهند امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشند بدون تعارف برخورد خواهد کرد.


وی ادامه داد: نظارت وزارت اطلاعات بر سرویس های دشمن امروز مثال زدنی است. گاهی برخی افراد به مرحله ای می رسند که وزارت اطلاعات به ناچار با آنها برخورد می کند اما وقتی آنها می خواهند منکر رفتار خود بشوند مستنداتی روبروی آنها گذاشته می شود و می فهمند هیچ چیزی از دید وزارت اطلاعات پنهان نیست.


وزیر اطلاعات گفت: ‌کشف گروههای تروریستی با اندیشه افراطی طی این مدت به قدری فراوان بوده که به امنیت پایدار کشور انجامیده است اما ذکر این موارد را مغایر امنیت کشور می دانیم و معتقدیم که مردم هم به امنیت و هم به احساس امنیت نیاز دارند.


وی یادآور شد: روزی بنده تصاویر برخی از گروههای تروریستی را محضر رهبری ارائه کردم که ایشان با شگفتی فرمودند این همه تجهیزات تنها برای یک گروه تروریستی است؟ من گفتم این تنها بخشی از تجهیزات این گروه است خوشبختانه در مناطق مختلف این گروهها شناسایی شدند و مورد برخورد قرار گرفتند همه آنها زیر نظر ما هستند ودستگاه اطلاعاتی با همکاری نهادهای نظامی اقدامات خود را انجام می دهد.


علوی با بیان اینکه بی دلیل نیست که رهبری فعالیت سربازان گمنام امام زمان(عج) را مجاهدت خاموش نامیدند گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) دل به این دارند که خدا شاهد مجاهدت آنان است امروز دلخوشی آنها به لبخندی است که به دلیل مجاهدت آنها بر لبان رهبری می نشیند امروز دلخوشی آنها به آرامشی است که در میان مردم حکمفرماست.


وی خاطر نشان کرد: امیدواریم مجاهدتهای سربازان گمنام امام زمان(عج) بستر را برای ظهور مهدی فاطمه(عج) فراهم کند.

علوی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: در حکومت امام زمان(عج) همه انسان‌ها از امنیتی پایدار توام با نشاط بهره می‌برند؛ چرا که امنیت از یک سو حق طبیعی انسان‌هاست و از سوی دیگر امنیت بسترساز شکوفایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و سایر عرصه‌هاست.

سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی سایه‌ای از حکومت مقدس امام زمان(عج) است و یکی از رهاوردهای آن باید برقراری امنیت برای مردم باشد. امسال هم که مقام معظم رهبری آن را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی نامیدند تحقق این شعار در پرتو امنیت امکان‌پذیر خواهد بود.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که بدون امنیت، اندیشه‌های فرهنگ‌ساز بارور نمی‌شود، گفت: بدون امنیت سرمایه‌گذاری نیز صورت نمی‌پذیرد زیرا سرمایه ترسو است و با احساس ناامنی می‌گریزد و رونق اقتصادی منوط به وجود امنیت پایدار است.

علوی با بیان این‌که اگر بخواهیم فرهنگ ایمانی حکم‌فرما شود باید امنیت و اقتصاد را پویا و شکوفا کنیم، گفت: برای امنیت پایدار، فرهنگ پویا و اقتصاد شکوفا به هر سه عنصر باید توجه شود و تحقق شعار امسال متوقف بر امنیت پایدار است.

سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر این‌که در نظام اسلامی تامین امنیت بدون چارچوب نیست، گفت: دست دستگاه‌های امنیتی باز نیست که با هر شکل و روشی تامین امنیت کنند. تامین امنیت در نظام اسلامی باید در چارچوب احکام شرع، اخلاق و قانون تنظیم شده باشد و اینکه گفته شود تامین امنیت در چارچوب شرع امکان‌پذیر نیست توهین به کمال شرع مقدس اسلام است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: برابر شرع مقدس اسلام، زندگی خصوصی مردم حریم آنها محسوب می‌شود و اسلام اجازه ورود به حریم خصوصی افراد را نمی‌دهد و این شوخی‌بردار نیست.

علوی با بیان این‌که کار وزارت اطلاعات تولید امنیت است، گفت: امنیت یک نعمت مجهول است و طبیعی است که تولیدکنندگان این نعمت مجهول، مجهول می‌مانند و کار سربازان گمنام امام زمان(عج) همراه با خطرپذیری و انواع تهدید است لذا فداکاری لازمه کار آنهاست و به همین دلیل مقام معظم رهبری کار آنها را مجاهدت خاموش نامیدند.

وی گفت: به لطف خدا نعمت تولید امنیت امروز توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) ملموس و بسیار درخشنده است. امروز وزارت اطلاعات از یک سو وظیفه خود می‌داند که برای مردم شهیدپرور ایران امنیت تولید کند و این نحوه تولید امنیت از سوی دیگر باید به گونه‌ای باشد که لبخند را بر روی لبان مردم بنشاند زیرا اسلام اجازه نمی‌دهد به بهانه امنیت، دل کسی شکسته شود بدون اینکه خودش زمینه این کار را ایجاد کرده باشد. چنان‌که در حدیثی آمده است گناه منهدم کردن خانه کعبه کمتر از شکستن دل مومن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز