خبرگزاری کار ایران

محسن بهرامی در گفتگو با ایلنا؛

وام های کلان بانک ها را به مرز ورشکستگی کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۰۰

به دلیل عدم پرداخت بدیهی‌ها و مطالبات معوق همچنین اهدای وام‌های کلان به افراد خاص بانکهای کشور به مرز ورشکستگی رسیدند / خبر ورشکستگی بنا به برخی دلایل اعلام نمی شود.

یک کارشناس اقتصادی از احتمال ورشکستگی بانک‌ها در ایران به دلیل عدم پرداخت بدیهی‌ها و مطالبات معوق خبر داد.

محسن بهرامی ارض اقدس، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برخی اخبار مبنی بر ورشکستگی احتمالی بانک‌ها در ایران اظهار داشت: بانک‌ها در ایران ورشکسته می شوند اما به دلیل مسائل امنیتی و جلوگیری از نگرانی مردم، اطلاع‌رسانی شفاف صورت نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چه بانک‌هایی ورشکسته به‌حساب می‌آیند افزود: هر زمان میزان بدهی بانک‌ها بیشتر از درآمدهایشان باشد ورشکسته به حساب می‌آیند و حال باید ببینیم کدام بانک در چنین وضعیتی قرار دارد و آن را ورشکسته بخوانیم.

بهرامی به صحبت وزیر راه‌ و شهرسازی مبنی بر ورشکستگی بانک مسکن در جریان هزینه‌های مسکن مهر اشاره کرد و بیان داشت: در آن زمان این بحثمطرح شد اما به دلایل امنیتی اجازه انتشار خبر و شاخ وبرگ دادن به آن داده نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نباید این اخبار منتشر شود تا مردم با اطلاع اقدام به سرمایه گذاری کنند اذعان داشت: این موضوع در حیطه کاری بنده نیست، رسانه‌ها و مسئولین باید اقدام به انتشار و اطلاع رسانی صحیح کنند.

این کارشناس اقتصادی با بیان این مطلب که بسیاری از بانک‌ها در دولت گذشته به ورشکستگی رسیدند افزود: به دلیل عدم پرداخت بدیهی‌ها و مطالبات معوق همچنین اهدای وام‌های کلان به امثال بابک زنجانی و مه‌آفرید خسروی به ورشکستگی رسیدند.

وی در پاسخ به این سئوال که بانک توسعه صادرات در زمان رژیم پهلوی ورشکست شد اما به دستور محمد رضا شاه، بانک ملی مسئولیت و هدایت این بانک را برعهده گرفت و هیچ‌گاه این خبر ورشکستگی اعلام نشد، بیان داشت: قطعا این بانک نمی‌توانست ورشکسته شود به این دلیل که بانک‌های توسعه‌ای در ذات خود برای حمایت از دولت تاسیس می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز