خبرگزاری کار ایران

دیدگاه جمشید پژویان نسبت به جاسوسی چین از میدان نفتی آزادگان؛

چینی‌ها بلافاصله بعد از اخراج از ایران به عراق دعوت شدند / جاسوسی بعید نبود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۱۹۱

بدیهی است در صورتی که چینی‌ها اطلاعات میدان نفتی آزادگان جنوبی را در اختیار عراق قرار داده باشند ما دچار آسیب بیشتری خواهیم شد.

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی جاسوسی چین از میدان نفتی آزادگان برای عراق را با توجه به انعقاد قرارداد با این کشور طبیعی خواند و گفت: ما باید نسبت به این گونه واکنش‌ها تدابیر لازم را بکار می‌بستیم.

جمشید پژویان کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه چینی‌ها بعد اخراج از میدان آزادگان جنوبی اطلاعات نفتی ایران را در اختیار طرف عراقی قرار داده‌اند، توضیح داد: ما در تمامی میادین مشترک چه عراق و قطر و چه میادین مشترک در دریای خزر دچار خسران شده‌ایم چون سرعت و توان استخراج ما کم بوده است.

وی افزود: کشورهای مشترک با ما در این میادین از پشتوانه کمپانی‌های نفتی آمریکایی که به لحاظ توان و تکنینک بطور قطع از ایران برترند برخوردارند لذا این عوامل سبب شده که در مجموع در میادین مشترک ایران نتواند برنده باشد.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه چینی‌ها علاقمندند که با ایران رابطه بهتری داشته باشند و خریدار نفت ما بوده وبابت این نفت پول خوبی نیز می‌پردازند احتمال جاسوسی کم است اما در دنیای سیاست معیارهای درستی حاکم نیست و بعید نیست که بدلیل اخراج از میدان نفتی ایران چنین عکس العملی داشته باشند.

پژویان خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورتی که چینی‌ها اطلاعات میدان نفتی آزادگان جنوبی را در اختیار عراق قرار داده باشند ما دچار آسیب بیشتری خواهیم شد.

وی اقدام جاسوسی را از جانب کشور چین با توجه به اینکه از سوی طرف عراقی دعوت به همکاری شده‌اند طبیعی خواند و تاکید کرد: ما باید قبلا به این مسائل فکر می‌کردیم و نسبت به این گونه واکنش‌ها تدابیر لازم را بکار می‌بستیم.

گفتنی است؛ بهبهانی مجری میدان آزادگان شمالی از پاسخگویی به خبرنگار ایلنا و توضیح در این زمینه طفره رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز