عضو کمیسیون عمران در گفتوگو با ایلنا:
مدیریت سازمان هواپیمایی حرف اول را در نرخ آزادسازی بلیط هواپیما میزند

نگرانی مردم برای اجرا نشدن کامل نرخ آزادسازی بلیت هواپیما به حق است و دو دلیل برای اجرا نشدن کامل طرحها وجود دارد اول آنکه تعریف کاملی از آن مسئله نمیشود و دوم اینکه با یک فاصله کوتاه تصمیمات عوض میشود.
عضو کمیسیون عمران گفت: مدیریت سازمان هواپیمایی حرف اول را در نرخ آزادسازی بلیط هواپیما میزند و اجرای برخی مولفهها توسط این سازمان و نظارت بر روی ایرلاینها میتواند افزایش قیمت نرخ آزاد سازی را جبران کرد.
علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نرخ آزاد سازی بلیط هواپیما که قرار است از ۲۸ اردیبهشت اجرایی شود، اظهار داشت: این تکلیف برنامه پنجم است که باید با لحاظ کردن پارامترهایی چون مدیریت روی نحوه فروش بلیط، ساعتهای پرواز و با توجه به متقاضی شهرهای مختلف اجرا شود.
وی تصریح کرد: مدیریت سازمان هواپیمایی حرف اول را در نرخ آزادسازی بلیط هواپیما میزند و اجرای مولفههای بالا توسط این سازمان و نظارت بر روی ایرلاینها میتواند افزایش قیمت نرخ آزاد سازی را جبران کرد.
خسروی با طرح یک مثال افزود: یک سری پروازها در ساعات خاص شلوغتر و گرانتر هستند که مسافر میتواند با انتخاب همان مسیر در ساعتهای دیگر با بهای کمتری بلیت شهر مورد نظر را تهیه کند.
وی در خصوص نگرانی مردم که این طرح کامل اجرا نشود و در نهایت به ضررشان تمام شود، گفت: کاملا این نگرانی به حق است و دو دلیل برای اجرا نشدن کامل طرحها وجود دارد اول آنکه تعریف کاملی از آن مسئله نمیشود ودوم با یک فاصله کوتاه تصمیمات عوض میشود.
این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: برای تعیین تکلیف شدن طرحها باید زمان مشخصی را برای آنها اعلام کرد تا هم مردم و هم ایرلاینها تکلیف خود را بدانند به عنوان مثال برای اجرای طرح آزاد سازی نرخها باید دو سال زمان اعلام شود.
وی با بیان این مطلب که ما باید خودمان را به علم روز دنیا نزدیک کنیم، افزود: مدیریت فرودگاهی، مدیریت پشتیبانی و سازمان هواپیمایی از علم روز دنیا فاصله دارند که باید خودشان را به کشورهایی که حرف اول را در صنایع هوایی میزنند برسانند.
خسروی ادامه داد: در زمانی که ایران فرودگاه داشت کشورهای همسایه از داشتن این زیر ساخت محروم بودند اما در حال حاضر بسیار جلوتر از ما هستند.