خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در همایش تجلیل از کارگران نمونه زن:

زنان کارگر پا به پای سایر کارگران در تولید نقش دارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۶۷

وجود دومیلیون ودویست هزار بیمه شده زن، چهارصد هزار کارگر بازنشسته و پانصد هزار بازمانده در خانواده تامین اجتماعی نشان دهنده حضور گسترده زنان کارگر در عرصه تولید کشور است / متاسفانه در گزارشاتی که به دستمان می‌رسد می‌بینیم که در محیط‌های کار، استقلال زنان کارگر به اندازه مردان کارگر نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نام گذاری هفته کارگر یک مراسم سوری با مدت زمان کوتاهی نیست، بلکه نماینگر یک سال تلاش و کوشش و زنان کارگری است که پا به پای مردان کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علی ربیعی» با اعلام این مطلب در همایش تجلیل از کارگران نمونه زن گفت: زنان زحمت کش ما هم در عرصه تولید خدمات و هم کانون خانواده فعالانه تلاش می‌کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه احتماعی با بیان اینکه در جامعه ایران زنان از گذشته در عرصه تولید فعال بوده‌اند، افزود: زنان ایرانی در پی دارهای قالی و زمین‌های کشاورزی در تولید سهم به سزایی داشتند و چنین نبوده که در جامعه نوین وارد فضای کار شود.

وی ادامه داد: من قبل از انقلاب که خودم کارگری می‌کردم با مشکلات کار زنان آشنا بودم.

ربیعی افزود: علیرغم اینکه شنیدن نام کارگر از لحاظ تکتیکی مردان را در ذهن متبادر می‌کند، امّا وجود دومیلیون ودویست هزار بیمه شده زن، چهارصد هزار کارگر بازنشسته و پانصد هزار بازمانده در خانواده تامین اجتماعی نشان دهنده حضور گسترده زنان کارگر در عرصه تولید کشور است.

ربیعی خاطر نشان کرد: متاسفانه در گزارشاتی که به دستمان می‌رسد می‌بینیم که در محیط‌های کار، استقلال زنان کارگر به اندازه مردان کارگر نیست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات زنان کارگر گفت: ۵۰ درصد از داروهای نازایی تخت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و همچنین کلینیکی برای زنان در دست احداثداریم که در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

ربیعی گفت: امیدواریم برخی از اقداماتی که در نظر داریم در سال جاری عملیاتی شود.

وزیر کار افزود: آنچه دولت تدبیر وامید برای آن تلاش می‌کنند ایجاد شغل برای هر خانواده و ارتقای کیفیت زندگی کارگران به ویژه کارگران زن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز