خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خبر داد:

کلنگ احداثتالار عقد و عروسی برای جامعه کارگری به زمین زده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۷۱

بعد از هفته کارگر کلنگ تالار برگزاری عقد و عروسی برای جامعه کارگری شهرستان قائم شهر به زمین می خورد. / بسیاری از کارگران ما به خاطر نداشتن امنیت شغلی و اخراج دچار فروپاشی زندگی خانوادگی خود شدند.

نصرالله دریابیگی در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد با بیان اینکه قشر کارگری آسیب پذیر‌ترین قشر جامعه است اظهار داشت: بعد از هفته کارگر کلنگ تالار برگزاری عقد و عروسی برای جامعه کارگری شهرستان قائم شهر به زمین می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، وی از کارگران به عنوان ستون اصلی توسعه کشور نام برد و گفت: تشکیلات کارگری تنها تشکیلات غیر دولتی صنفی است که در اساس نامهٔ آن اعتقاد و التزام آن به نظام ثبت شده و حمایت از مستضعفین در سایه اسلام را ارزش می‌داند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران ادامه داد: وظیفه اصلی خانه کارگر انعکاس مشکلات کارگران به مسئولین و دفاع از حق و حقوق آنان است.

دریابیگی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر شعار امسال که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است تاکید کرد: توسعهٔ بدون عدالت اجتماعی و بالعکس مفهوم ندارد و تقسیم عادلانه ثروت و کم کردن فاصله بین فقیر و غنی از اهداف تشکیلات کارگری است.

مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران با بیان اینکه اولین گروهی که با هدفمندی یارانه‌ها متضرر شدند قشر ضعیف کارگری بود تصریح کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ارزش ریالی پول کاهش و قیمت حاملین انرژی افزایش یافت که این امر مشکلات فراوانی در معیشت این عزیزان به وجود آمد.

عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر گفت: اصلاح تبصره ماده ۷ قانون کار توسط دولت و مجلس که توسعه پایدار و امنیت شغلی را شامل می‌شود از خواسته‌های ما در این هفته است زیرا بسیاری از کارگران ما به خاطر نداشتن امنیت شغلی و اخراج دچار فروپاشی زندگی خانوادگی خود شدند.

دریابیگی با اشاره به اینکه قانون الزام تامین اجتماعی که از دست آوردهای انقلاب اسلامی است خوب اجرا نمی‌شود گفت: طبق این قانون کارگران بازنشستگان باید خدمات درمانی رایگان بگیرند اما متاسفانه این عزیزان هزینه‌های هنگفتی را برای درمان پرداخت می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران با بیان اینکه بیمه‌های مکمل مشکلاتی برای بازنشسته‌ها به وجود آورد افزود: بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مطالبات بیمه عمر پاراکلینیک‌ها و بیمارستان‌ها در مازندران از بیمهٔ دی طلبکاریم که باید در هفته کارگر بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز