خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

تجمع کارگران آب و خاک کشور مقابل سازمان خصوصی سازی

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۷۶

جمعی از کارگران با سابقه شرکت مهندسی آب و خاک کشور در واکنش به نحوه محاسبات بازخریدی خدمتشان در جریان اصلاح ساختاری و خصوصی سازی این شرکت، مقابل ساختمان سازمان خصوصی سازی کشور تجمع کردند.

جمعی از کارگران با سابقه شرکت مهندسی آب و خاک کشور در اعتراض به نحوه محاسبات بازخرید خدمتشان در جریان اصلاح ساختاری و خصوصی سازی، مقابل ساختمان سازمان خصوصی سازی کشور تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع در این باره به ایلنا گفت: شرکت مهندسی آب و خاک قبل از خصوصی سازی اقدام به اصلاح ساختار نیروی انسانی خود مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی کرده است به طوریکه در یک دوره زمانی تعداد ۱۵۰۰ نفر از کارگران مازاد خود را با پرداخت سنوات سه ماه حقوق به ازای هر سال، خرید خدمت کرد.

او افزود: با خروج این ۱۵۰۰ نیرو در مرحله نخست درحال حاضر شرکت مهندسی آب و خاک می‌خواهد حدود ۶۷۰ نفر کارگر رسمی باقی مانده را که از نیروهای با سابقه شرکت هستند را با حداقل سنوات(سالی یک ماه) خرید خدمت کند.

او پرداخت سنواتی معادل یک ماه حقوق به ازای هرسال را بسیار ناعادلانه توصیف کرد و گفت: آنچه این کارگران می خواهند، محاسبه سنواتی همانند سایر همکارانشان است که پیشتر شرکت آنان را خرید خدمت کرده است.

به گفته وی فعالیت این کارگران در شرکت آب و خاک کشور در زمینه سد سازی، شبکه‌های آبیاری و زه کشی و کشاورزی و سایر پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور بوده است که از تاریخ ۲۶ اسفند سال گذشته، به بخش خصوصی واگذار شده است.

او گفت: شرکت مهندسی آب و و خاک مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی سازمان خصوصی سازی واگذار شده و سنوات در نظر گرفته شده طبق اعداد و ارقامی که شرکت آب و خاک به این اداره ارسال کرده محاسبه شده است.

به گفته وی، مسئولان سازمان خصوصی سازی معتقدند شرکت آب و خاک باید مستندات ارائه شده به سازمان خصوصی سازی را در زمینه خرید خدمت کارگرانش، اصلاح کند.

او گفت: در جلسه ای که امروز نمایندگان کارگران با سازمان خصوصی سازی برگزار کردند، دو مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی از بخش قیمت گذاری شرکتهای خصوصی و حراست حضور داشته‌اند که با دریافت مدارک و اسنادی از کارگران وعده پی گیری داده‌اند.

ادعای وعده‌شکنی کارفرما

در این رابطه آقای «سبحانی» مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی کشور ضمن تایید حضور جمعی از کارگران شرکت آب و خاک در مقابل ساختمان سازمان خصوصی سازی، اعتراض این تعداد کارگر را ناشی از عملی نشدن وعده کارفرما در زمینه خرید خدمت آنان ذکر کرد.

او گفت: کارفرمای شرکت آب و خاک قبل از خصوصی سازی برای اصلاح ساختار نیروی کار شرکت به این دسته از کارگران، وعده پرداخت سه ماه حقوق به ازای هرسال خدمت را داده بود که متاسفانه اخیرا که قرار است این واحد به بخش خصوصی واگذار شود طبق اظهارات کارگران، کارفرمای جدید تمایلی به پرداخت سنواتی معادل سه ماه حقوق به ازای هر سال از خود نشان نمی دهد.

او تعداد کارگران معترض را بیش از ۵۰ کارگر ذکر کرد و گفت: دو نفر از کارگران به نمایندگی از سایرین با مسئول واحد واگذاری شرکتها به بخش خصوصی صحبت کرده‌اند که قرار شده با هماهنگی با مسئولان شرکت آب و خاک مشکل این کارگران مرتفع شود.

به گفته وی همچنین قرار شده است با هماهنگی شرکت آب و خاک لیست کاملی از این کارگران به سازمان خصوصی سازی ارسال شود و سازمان بعد از برسی، رایزنی‌هایی را با شرکت آب و خاک انجام دهد.

او با ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکلات این تعداد کارگر در خاتمه گفت: کارگران مطمعن باشند، سنواتی معادل آنچه سایر همکارانشان دریافت کرده اند، می گیرند.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز