خبرگزاری کار ایران

با حضور عبدالجبارکاکایی؛ فانوس‌های سنگی رونمایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۵۷

کتاب فانوس‌های سنگی به کوشش عبدالرحیم سعیدی راد درباره زنده‌یاد قیصر امین‌پور همزمان با بزرگداشت سعدی رونمایی می‌شود.

نشست ادبی شعر مقاومت با عنوان «شاعر فانوس‌های سنگی» به منظور نکوداشت زنده یاد قیصر امین‌پور، همزمان با سالروز بزرگداشت سعدی در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ در این ویژه برنامه ادبی که از ساعت ۱۷ تا ۱۹دوشنبه یکم اردیبشت ماه همزمان با سالروز بزرگداشت سعدی در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود؛ عبدالجبارکاکایی در کنار شماری شاعران جوان به تبیین نقش و جایگاه شعر مقاومت در ادبیات معاصر کشورهای اسلامی به ویژه ادبیات معاصر ایران پرداخته؛ اهداف و چشم انداز شعر مقاومت را مورد نقد و بررسی قرار خواهند داد.

آیین نکوداشت زنده یاد قیصر امین‌پور از پیشگامان عرصه شعر وادبیات مقاومت به مناسبت ۲ اردیبهشت سالروز تولد این شاعر فقید در کنار شعر خوانی شاعران جوان همراه با اهدای کتاب «بانوی آیینه» گزیده اشعاری درباره حضرت فاطمه(س) گردآوری شده توسط کامران شرف شاهی بخش پایانی این ویژه برنامه ادبی خواهد بود.

قیصرامین‌پور از چهره‌های برجسته شعر مقاومت معاصر است که منتقدان آثار وی را با آثار محمود درویش شاعر نام آشنای فلسطینی قیاس می‌کنند.

کتاب «فانوس‌های سنگی» که به کوشش عبدالرحیم سعیدی راد و با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده در سه فصل با عناوین «با زخم عمیقی در مشت»، «از خاک و خاطره باد» و «در بیابان‌های تبعید» به بیان مظلومیت ملت فلسطین پرداخته و فصل سوم آن با نام «در بیابان‌های تبعید»؛ در برگیرنده اشعار شاعران فلسطینی وغیر ایرانی نظیر جبرا ابراهیم جبرا، محمد الاطوش، سالم جبران، محمود درویش، سمیع القاسم، احمد مطر و… است. از شاعران ایرانی که اشعار آن‌ها در بخش اول ودوم آمده می‌توان به قیصر امین‌پور، حمید سبزواری، محمود شاهرخی، سیروس اسدی، سلمان هراتی و… اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز