خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید لیبرمن از کاترین اشتون

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۴۸

تو هیچ چیزی نمی‌فهمی؛ در حالی که جهانیان مشغول بحران اوکراین و منازعات موجود در نقاط دیگر هستند، تو فقط به فکر شهرک‌سازی هستی.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از درخواست «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این رژیم برای عقب‌نشینی از تصمیمات اخیر خود مبنی بر احداثواحدهای مسکونی بیشتر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که «آویگدور لیبرمن» خطاب به اشتون گفته است: «تو هیچ چیزی نمی‌فهمی؛ در حالی که جهانیان مشغول بحران اوکراین و منازعات موجود در نقاط دیگر هستند، تو فقط به فکر شهرک‌سازی هستی.»

این موضع پس از آن اتخاذ می‌شود که اشتون با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود نسبت به حوادثاخیر در اراضی اشغالی فلسطین را اعلام کرده و گفته بود که این تحولات نمی‌تواند باعثبهبود فضای اعتمادسازی و همکاری میان طرفین برای موفقیت مذاکرات شود.

اشتون همچنین از صدور مجوز برای یک شهرک‌نشین یهودی به منظور مصادره منزل مورد اختلاف در شهر الخلیل و تخریب چندین باب منزل فلسطینی در کرانه باختری و بخش شرقی قدس که منجر به اخراج ساکنان آنها شده است، ابراز تاسف کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدام رژیم صهیونیستی در مصادره کمک‌های بشردوستانه ارسالی توسط این اتحادیه به ساکنان منطقه «جبل البابا» میان بخش شرقی قدس و کرانه باختری انتقاد کرده بود.

اشتون در پایان بار دیگر طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به خویشتن‌داری و احساس مسئولیت در قبال به خطر افتادن روند سازش دعوت کرده و از دولت اسرائیل خواسته بود از تصمیمات اخیر خود علیه طرف فلسطینی صرف‌نظر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز