خبرگزاری کار ایران

محمدرصا تابش در گفت و گو با ایلنا:

اولویت فعالیت حزبی وجود قانون جامع احزاب است

کد خبر : ۱۶۰۸۴۶

اجازه فعالیت به خانه احزاب می تواند در تسریع و اصلاح قوانین موجود موثر باشد / دولت قانونی را تنظیم کند که کارکرد احزاب تضمین شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از سرگیری فعالیت خانه احزاب را مستلزم وجود قانون حامی برای فعالیت‌های احزاب دانست و گفت: دستیابی به این قانون در گروی بهره‌گیری از تفکرات و اندیشه‌های احزاب و کسانی است که در احزاب کار تشکیلاتی و حزبی کرده‌اند، است.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بازگشایی خانه احزاب را اقدامی ضروری دانست و اظهار کرد: اینکه خانه احزاب فعالیتش را از سرگیرد و یا خیر، اولویت دوم را دارد و باید طبق شعارهای آقای روحانی زمینه‌های فعالیت خانه احزاب و همه گروهایی که دلسوز انقلاب و نظام هستند، فراهم شود.

وی افزود: اولویت نخست داشتن حزب پویا وقدرتمندی است که از پشتوانه قانونی برخوردار باشد و برای رسیدن به چنین امری به وجود قانون نیازمندیم.

نماینده اردکان با بیان اینکه هر شهروندی باید اجازه فعالیت حزبی و گروهی داشته باشد، گفت: همه مردم شهروند ایران هستند و باید بتوانند فعالیت حزبی باشد که این یک قانون جامع مانع و پویا می‌خواهد.

تابش ادامه داد: دستیابی به این قانون در گروی بهره‌گیری از تفکرات و اندیشه‌های احزاب و کسانی است که در احزاب کار تشکیلاتی و حزبی کرده‌اند.

وی جایگاه خانه احزاب را برای رسیدن به قانون جامع را موثر دانست و اظهار کرد: اجازه فعالیت به خانه احزاب می‌تواند در تسریع و اصلاح قوانین موجود موثر باشد و پایگاهی را فراهم می‌کند که اندیشمندان و متخصصین ومتفکرین و افراد مجرب نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند و در تصحیح قانون تاثیر بگذارند.

نماینده مردم اردکان خطاب به دولتمردان گفت: وزارت کشور باید در بازگشایی خانه احزاب تسریع کند و دولت قانونی راتنظیم کند که کارکرد احزاب را تضمین کند و ضمن وجود پشتوانه و حمایت‌های فعالیت‌های احزاب در آن قانون باید شفافیت و خط قرمز‌ها نیز در آن رعایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز