خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار وزیر توسعه ترکیه:

بخش خصوصی ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۳۹

کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه باید توافقنامه های پیشین را بررسی کند تا اگر موانعی پیش روی عملیاتی شدن این توافقات وجود دارد، برای رفع آن برنامه ریزی شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیتهای موجود در بخش خصوصی ایران و ترکیه برای توسعه همکاری‌ها و گسترش سطح مناسبات اقتصادی گفت: اراده مقامات عالی رتبه دو کشور این است که زمینه فعالیت و گسترش همکاریهای بخش خصوصی دو کشور فراهم شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه، با ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور و نتایج و دستاوردهای حاصل شده، بر لزوم گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری تهران – آنکارا تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور، ایران و ترکیه را دو کشور بزرگ و اثرگذار در دنیای اسلام و منطقه دانست و افزود: ایران و ترکیه می توانند با گسترش و تعمیق همکاری های دوجانبه، نقش سازنده ای در معادلات بین المللی ایفا نمایند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه زمینه های فراوانی برای همکاریهای اقتصادی دو کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: تحقق هدفگذاری رسیدن حجم مبادلات تجاری به ۳۰ میلیارد دلار، کار دشواری نیست چرا که حجم مبادلات در سالهای گذشته تا ۲۲ میلیارد دلار رسیده بود اما در سال ۲۰۱۳ با قدری کاهش مواجه شد که با تلاش دو کشور شاهد رشد آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تبریک پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه، با اشاره به اسناد و توافقنامه های امضا شده میان دو کشور گفت: کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه باید توافقنامه های پیشین را بررسی کند تا اگر موانعی پیش روی عملیاتی شدن این توافقات وجود دارد، برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار مذاکرات انجام شده در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور را مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: در این کمیسیون در خصوص مسائل مختلف همچون حمل و نقل، تجارت، گمرک، محیط زیست، گردشگری، بهداشت و درمان و همکاریهای فرهنگی بحثو بررسی شد.

وی با اشاره به امضای قرارداد تجارت ترجیحی میان دو کشور خاطرنشان کرد: این قرارداد سندی همه جانبه است که می تواند زمینه گسترش همکاری های دو کشور را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

جودت ییلماز با اشاره به توانمندیهای ترکیه در تولید انواع دارو، از آمادگی این کشور برای همکاریهای دارویی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی همچنین بر لزوم تنوع بخشی به زمینه های تجارت میان دو کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد در شرایط جدید، شاهد توسعه و تعمیق در روابط دوجانبه میان ایران و ترکیه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز