خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

بانک مرکزی در مورد پرداخت سود بانک‌ها سیاست‌هایش را اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۳۲

از وزیر اقتصاد و سایر وزرا می‌خواهیم به‌ جای صحبت کردن در مسائل تئوریک اقدامات جدی انجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص میزان و پرداخت سود بانکی باید با رئیس بانک مرکزی جلسه‌ای برگزار کنیم، تا بانک مرکزی در این مورد سیاست های خود را را واضح و روشن اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم جعفری در تذکری با اشاره به گزارش روز گذشته وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس اظهار کرد: طبق قانون اساسی حفظ کرامت انسانی و پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و برطرف ساختن هر نوع محرومیت باید صورت گیرد که طبق اظهارات آقای طیب نیا، ایشان به دنبال یک نقشه راه اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال است و همچنین وزیر جهاد و کشاورزی در جلسه‌ای که در مجلس حضور داشتند، بیشتر تشریفاتی بود.

جعفری ادامه داد: ما و نمایندگان مجلس انتظار داریم که این کارهای تشریفاتی دیگر ادامه پیدا نکند و به جای آن برنامه‌ها و اقدامات مطرح شوند نه مبانی نظری و تئوری.

وی با اشاره به میزان سودی که بانک‌ها به سپرده‌ها می‌دهند، عنوان کرد: به جای پرداختن به تولید و سایر موارد، این سود بسیار کلان مشوق معامله‌های ربوی می‌شود و از وزیر اقتصاد و سایر وزرا می‌خواهیم به‌ جای صحبت کردن در مسائل تئوریک اقدامات جدی انجام دهند.

محمد حسن ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر جعفری گفت: وزاری محترمی که در صحن علنی حضور پیدا می‌کنند، ضمن ارائه برنامه‌های خود نظرات نمایندگان را نیز دریافت می‌کنند و البته با توجه به اینکه ما در آغاز راه قرار داریم باید وزرا یک نقشه راه متقن در راستای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی کارآمد و پایدار تهیه کنند.

وی افزود: درخصوص میزان و پرداخت سود بانکی نیز باید با رئیس بانک مرکزی جلسه‌ای برگزار کنیم، تا بانک مرکزی در این مورد سیاست های خود را را واضح و روشن اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز