خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لارستان:

۵ کارگر سیمان لارستان تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۲۶

قرارداد کار ۵ کارگر متخصص و باسابقه کارخانه سیمان لارستان به دلیل آنکه حاضر نشدند تا عنوان شغلی آن‌ها به کارگر ساده تغییر یابد در سال ۹۳ تمدید نشد / به گفته کارفرما امکان بازگشت به کار این کارگران وجود ندارد و آنها می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان لارستان شکایت کنند.

دبیر خانه کارگر شهرستان لارگفت: قرارداد کار ۵ کارگر متخصص و باسابقه کارخانه سیمان لارستان به دلیل آنکه حاضر نشدند تا عنوان شغلی آن‌ها به کارگر ساده تغییر یابد در سال ۹۳ تمدید نشد.

«محمد حسین قوامی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: «محمود نامدار»، «عبدالرضا نطاق»، «اسلام اخلاصی»، «عامد وفاپور» و «زین العابدین خرمده» کارگرانی متخصص رشته برق در کارخانه سیمان لارستان هستند که حاضر نشدند طبق خواسته کارفرما از ابتدای سال جدید بع عنوان کارگر ساده کارکنند.

وی گفت: به همین دلیل کارفرمای سیمان لارستان در سال جدید از تمدید قرارداد کار این ۵ کارگر خوداری کرده است.

این فعال کارگری بابیان اینکه هریک از این کارگران حداقل ۸ سال به عنوان کارگرمتخصص برق در این واحد تولیدی مشغول فعالیت بوده‌اند، گفت: کارفرما از این کارگران خواسته است تا شغل خود را در بخش نگهداری وتعمیرات سیستمهای برقی‌‌ رها کرده و به عنوان یک کارگر ساده وارد سیلوهای نگهداری سیمان شوند و این درحالی است که سلامتی کارگران مورد نظر از بابت نداشتن تجربه کاری لازم در معرض تهدید است.

قوامی بابیان اینکه در کارخانه سیمان لارستان حدود ۲۲۰ کارگر در بخش‌های مختلف مشغول کار هستند، افزود: فعالیت در هرکدام از این بخش‌ها به تجربه خاص خود نیاز دارد.

دبیر خانه کارگر شهرستان لار در بخش پایان تصریح کرد: در حال حاضر کارگر مورد اشاره قصد دارند تا با طرح شکایت به اداره کار وسایر مراجع قانونی دیگر حکم بازگشت به کار بگیرند.

توضیحات کارفرما
در این رابطه «جواد صالحی» معاون اجرای کارخانه سیمان لارستان ضمن تایید تمدید نشدن قرار داد کار این ۵ کارگر در سال جاری به ایلنا، گفت: قرار داد کار این کارگران پایان سال ۹۲ به اتمام رسیده است.

او در تشریح جزئیات بیکاری این ۵ کارگر متخصص افزود: با توجه به وضعیت بحرانی کارخانه سیمان لارستان از تعدادی کارگران شاغل در بخشهای مختلف کارخانه از جمله نیروهای فنی برق خواسته شده بود تا به منظور جبران مشکلات کارخانه برای مدت محدودی در سایر قسمت‌ها همکاری کنند.

او گفت: کارفرما ازاین کارگران خواسته بود موقتا برای خارج کردن سیمان ته سیلو‌ها با سایر کارگران همکاری کنند که متاسفانه این کارگران تمکین نکردند واین موضوع باعثشد تا سایرکارگران نیز از انجام این کار خوداری کنند.

به گفته وی، امکان بازگشت به کار این کارگران وجودندارد و آنها می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان لارستان شکایت کنند.

صالحی افزود: سیمان لارستان در طول چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت حاملهای انرژی وکمبود مواد اولیه تولید دچار بحران تولید شده بود بطوریکه این کارخانه از تاریخ ۱۲ بهمن ماه تا ۱۶ فروردین به طور موقت تعطیل بوده و پیش از آن نیز این کارخانه با ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز