خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامعلوم کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۳۱

یکی از کارگران کارخانه «فولاد سازان فرآیند» از موافقت احتمالی شورای تامین فرمانداری شهرستان ملارد با تعطیلی این واحد صنعتی خبر داد / کارگران این واحد صنعتی بابت دو ماه حقوق، سه ماه حق بیمه و عیدی و پاداش سال گذشته طلبکار هستند.

یکی از کارگران کارخانه «فولاد سازان فرآیند» از موافقت احتمالی شورای تامین فرمانداری شهرستان ملارد با تعطیلی این واحد صنعتی خبر داد.

این کارگر کارخانه فولاد سازان فرآیند با اعلام این خبر به ایلنا، مدعی شد که از صبح امروز درهای کارخانه به روی کارگران بسته شده‌است.

وی افزود: وضعیت پیش آمده در حالی است که ۸۰ کارگر شاغل در این واحد صنعتی، بابت دو ماه حقوق، سه ماه حق بیمه و عیدی و پاداش سال گذشته طلبکار هستند.

به گفته این کارگر احتمال دارد در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور کارفرما و نماینده کارگران این واحد صنعتی در محل فرمانداری شهرستان ملارد تشکیل شده است، شورای تامین با تعطیلی کارخانه فولاد سازان فرآیند موافقت کرده باشد.

وی افزود: بر همین اساس شنیده می‌شود که شورای تامین کارفرما را مکلف کرده است تا همه مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند.

این کارگر که معتقد است به دلیل مطلوب بودن بازار فروش، روند تولید این واحد صنعتی نباید با هیچ مشکل روبرو باشد، مدعی شد که کارفرما می‌خواهد از این طریق تمامی ۶۰ کارگر رسمی شاغل در این کارخانه را به تسویه حساب وادارد.

به ادعای این کارگر کارخانه فولاد سازان فرآیند، کارفرما بدون توجه به وضعیت کارگران می‌گوید که پرداخت معوقات حقوقی کارگران در صورت بهبود وضعیت مالی کارخانه امکان پذیراست.

وی گفت: کارگران این کارخانه قصد دارند تا برای دفاع از حقوق صنفی خود به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی منطقه صفا دشت مراجعه کنند.

براساس اظهارات این کارگر، کارخانه فولاد سازان فرآیند که سازنده مخازن تحت فشار مواد سوختی نفت و گاز در منطقه صفا دشت شهریار است، ۶۰ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی دارد که همه آن‌ها حقوق ماههای بهمن و اسفند و عیدی و پاداش سال گذشته را نگرفته‌ و علاوه‌ برآن حقوق بیمه ماههای آبان، دی واسفند ان‌ها نیز هنوز پرداخت نشده است.

کارخانه فولادسازان فرآیند هیچ مشکلی ندارد
در این رابطه سید حسن باقریان دبیر خانه کارگرشهرستان شهریار ضمن تایید تعطیلی و تعویق دوماهه در پرداخت حقوق وعیدی کارگران فولاد سازان فرآیند، گفت: این کارخانه صنعتی از امروز صبح تعطیل اعلام شده است.

او افزود: از صبح امروز کارفرما اطلاعیه‌ای را بر روی درب ورودی کارخانه چسبانده که در آن آمده است: تعطیلی کارخانه با توافق فرماندار و کمسیون فنی از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است.

به ادعای این فعال کارگری در حال حاضر مشکل کارفرمای کارخانه فولاد سازان فرآیند، فعالیت ۶۰ کارگری است که بصورت رسمی در استخدام کارخانه هستند.

دبیر خانه کارگر در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: خانه کارگر شهرستان شهریار پی گیر مطالبات صنفی کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند است و به همین مناسبت قرار است عصر امروزجلسه‌ای با حضور فرماندار واعضای شورای تامین منطقه برگذار شود.


واکنش کارفرما و مقامات دولتی

در همین رابطه خبرنگار ایلنا که پیش‌تر توانسته بود با «مهدی‌زاده» کارفرمای فولاد سازان فرآیند در مورد وضعیت مطالبات معوقه کارگران این واحد صنعتی گفت‌وگو کند تلاش کرد تا با این مقام مسئول در مورد وضعیت کنونی کارخانه صحبت کند که در ‌‌‌نهایت باوجود پیگیری‌های فراوان موفق به برقراری تماس تلفنی با وی نشد.

از سوی دیگر آقای «حسینی» بخشدار منطقه صفادشت بابیان اینکه کارخانه فولاد سازان فرآیند تعطیل نشده است، افزود: رسیدگی به مشکل کارگران این واحد صنعتی هنوز ادامه دارد و قرار است در این رابطه جلسه مشترکی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما برگذار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز